تحولات اوکراین|

پوتین در مراسم خاکسپاری پریگوژین و نشست گروه ۲۰ شرکت نمی‌کند

16:07 - 07 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۹۱۵
پوتین در مراسم خاکسپاری پریگوژین و نشست گروه ۲۰ شرکت نمی‌کند
کرملین اعلام کرده که رئیس جمهور روسیه در مراسم خاکسپاری رئیس سابق واگنر و همچنین در نشست گروه ۲۰ در هند شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - دفتر نخست وزیر هند، می‎گوید که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ ماه آینده در هند شرکت نخواهد کرد.

قرار است «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در این نشست شرکت کند.

دفتر «مودی» اعلام کرد که نخست هند روز دوشنبه تلفنی با «پوتین» درباره تصمیم رئیس جمهور روسیه برای شرکت نکردن در نشست ۹ و ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) صحبت کرد.

۴ کشته در پی سقوط بالگرد روسی در چلیابینسک

سخنگوی خدمات هوانوردی روسیه، گفت که بر اثر سقوط یک فروند بالگرد Mi-۸ در منطقه «چلیابینسک»، چهار نفر کشته شدند. 

به گفته وی، چهار نفر سرنشین Mi-۸ بودند که جان باختند.

بالگرد در حال انجام پرواز آموزشی بود.

اوکراین قصد برگزاری انتخابات را ندارد

«میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، گفت: «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین درباره موضوع انتخابات آتی این کشور صحبت می‌کند، اما در واقع قصد ندارد در زمان جنگ انتخابات را برگزار کند.

انتظار می‌رفت اوکراین انتخابات پارلمانی خود را در اکتبر ۲۰۲۳ برگزار کند و در بهار ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

طبق قوانین اوکراین، انتخابات نمی‌تواند در زمانی که حکومت نظامی حاکم است، برگزار شود.

این در حالی است که اکنون حکومت نظامی از ماه جولای برای ۹۰ روز دیگر تمدید شده است.

ژاپن: به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

«فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن، می‎گوید که به «زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین گفته است که توکیو قصد دارد به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

«کیشیدا»، گفت که در جریان تماس تلفنی خود با «زلنسکی» نیز حملات مستمر روسیه به اوکراین را محکوم کرده است.

آلمان در پرونده نقض تحریم‌های روسیه حکم بازداشت صادر کرد

دادستان کل آلمان گفته است که حکم بازداشت یک تبعه آلمانی-روسی مظنون به صادرات قطعات مورد استفاده روسیه در تولید سخت افزار نظامی از جمله پهپاد‌ها را صادر کرده است. 

این مظنون متهم به نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو است که در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و تحریم‌های سخت‌تر در پی جنگ اوکراین در سال گذشته اعمال شد. 

جت جنگی روسیه پهپاد اوکراینی را بر فراز دریای سیاه سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه، گفته که یک جت جنگنده این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز دریای سیاه که قصد حمله به مواضعی در خاک روسیه داشت، منهدم کرد. 

بیانیه مسکو می‎گوید که امروز، حدود ساعت ۱۲:۰۰ به وقت مسکو، تلاش کی‌یف برای انجام حمله با استفاده از یک پهپاد از به مواضعی در روسیه خنثی شد. 

وزارت دفاع روسیه، اعلام کرده یک فروند هواپیمای بدون سرنشین از سوی یک فروند هواپیمای نیروی دریایی بر فراز دریای سیاه منهدم شد. 

پوتین در خاکسپاری پریگوژین شرکت نمی‌کند 

کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد در مراسم خاکسپاری «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه واگنر شرکت کند.

گفته می‌شود این مراسم امروز برگزار می‌شود. 

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین به اینکه کجا و چه زمانی رئیس شرکت نظامی واگنر دفن خواهد شدف اشاره نکرده و گفت که نمی‌تواند درباره این مراسم خصوصی خانوادگی اظهار نظر کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *