رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رمان دقیقا نیمه شب داستانی درباره حوادث

9:00 - 15 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۰۲۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رمان «دقیقا نیمه شب»، کتابی تاریخی با ساختاری داستانی و وقایع مستند و کمی دارای چاشنی تخیل است که به نگاهی موشکافانه به حوادث سال ۸۸ می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، رمان «دقیقا نیمه شب»، کتابی تاریخی با ساختاری داستانی و وقایع مستند و کمی دارای چاشنی تخیل است که به نگاهی موشکافانه به حوادث سال ۸۸ می‌پردازد.

حسینعلی جعفری، نویسنده این کتاب درباره نگارش این اثر گفته است: رمان دقیقا نیمه شب، به شخصیتی می‌پردازد که طی داستان دچار تحول می‌شود و در مجموع تحلیلی سیاسی از وقایع سال ۸۸ در قالب رمان است.

رمان دقیقا نیمه شب داستانی درباره حوادث ۸۸//////////////////////چهارشنبه

وی با اشاره به اینکه این کتاب را در سال ۹۰ نوشته است که در سال ۹۳ بازنویسی آن به انجام رسید، عنوان کرد: تاریخ یکی از چیز‌هایی است که به آن علاقه دارم. شاید تاریخ در بعضی جا‌ها خشک و بی‌انعطاف باشد، اما داستان می‌تواند جذبه تاریخ را چند برابر کند. تاریخ بیهقی را کمتر در قفسه تاریخ پیدا می‌کنیم.

این کتاب را بیشتر در قفسه ادبیات پیدا می‌کنید. این کتاب تاریخی است، اما به دلیل ساختار داستانی و ریزپردازی‌های دقیق در قفسه ادبیات قرار گرفته است. این نویسنده افزود: بهترین ابزار بیان تاریخ ملی، مذهبی، حادثه عظیم قرن انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب، هنر است. اگر غفلت کنیم باز گرفتار فتنه‌های دیگری می‌شویم.

دقیقا نیمه شب را می‌توان به آبی که گنجشک برای فرو نشاندن آتش نمرودیان برای حضرت ابراهیم(ع) می‌ریزد، تشبیه کرد. وقایع این کتاب مستند، اما با چاشنی تخیل همراه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *