واکنش مدیرعامل خبرگزاری میزان به تقطیع اظهارات رئیس قوه قضاییه

17:45 - 28 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۹۴۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
واکنش مدیرعامل خبرگزاری میزان به تقطیع اظهارات رئیس قوه قضاییه
مهدی کشتدار به تقطیع اظهارات رئیس قوه قضاییه در فضای مجازی واکنش نشان داد.

مدیرعامل خبرگزاری میزان به توییت مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج مبنی بر اینکه «رفع هر آسیبی یا کاهش هر جرمی بدون استثنا هم پیشگیری می‌خواهد، هم نظارت و هم مجازات مجرم. هر کسی هم وظیفه خودش را دارد. اینکه قاضی بگوید با بگیر و ببند نمی‌شود خیال مجرم را راحت و زحمت دستگاه‌های پیشگیری را صدچندان می‌کند. شغل قاضی و پلیس بگیر و ببند است نه ول کن و رها کن.»، واکنش نشان داد.

در بخشی از پاسخ مدیرعامل خبرگزاری میزان به مسئول سازمان فضای مجازی بسیج آمده است که از اصرار بر تکرار راه‌های رفته شده پرهیز کنیم، بگیر و ببندِ صرف و تنها، نهایتا و در بهترین حالت صرفا اثری کوتاه مدت خواهد داشت به همراه بی‌شمار ضرر.

کشتدار ادامه داده است: البته عدلیه هم ملزم به رعایت قانون است که پیشگیری از وقوع جرم هم جزو همین قوانین محسوب می‌شود. حتما این را هم می‌دانید رییس شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور رییس قوه قضاییه است.

وی با تاکید بر اینکه دنبال تک بعدی کردن نگاه قوه قضاییه نباشیم، گفته است که قاضی و پلیس حتما در جای خود مسئول بگیر و ببند هستند، نه مسئول جبران غفلت‌ها و کم‌کاری‌های بلند مدت نهاد‌های آموزشی و فرهنگی در انجام وظایف‌شان. به گفته رییس قوه قضاییه اساس مسائل فرهنگی را باید با نگاه فرهنگی حل کرد.

کشتدار همچنین افزوده است که نکته مهم بعدی، اصرار بر تقطیع اظهارات عدلیه با جایگاه شغلی شما حتما تطابق ندارد، متن کامل اظهارات آقای محسنی اژه‌ای در توییت بعدی قابل مشاهده است. بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد.

انتهای پیام/


حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
0
دم شما گرم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *