رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای ۶۱۰ طرح توانمندسازی در ۲ هزار و ۱۸۰ روستای کشور / ضرروت تداوم اقدامات مرتبط با توانمندسازی جامعه روستایی

9:03 - 13 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۸۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه نشین از اجرای ۶۱۰ طرح توانمندسازی در ۲ هزار و ۱۸۰ روستا در سطح کشور خبر داد و بر ضرروت تداوم اقدامات مرتبط با توانمندسازی جامعه روستایی تاکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه، علیرضا ساوری، رئیس کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه نشین در نشست جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و مناطق جدید حاشیه نشین که با حضور نمایندگان اعضای اصلی کارگروه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط، طرح گسترش برنامه‌های توسعه صنایع دستی و گردشگری با تمرکز بر برنامه‌های گردشگری اکو کمپ در ۵۰ روستا در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و لرستان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در راستای تکمیل اقدامات گذشته و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو کارگروه، اجرای طرح‌های مرتبط با کمربند سبز، اجرای ماده ۹ قانون کاداستر، تعیین و تکلیف اراضی تعیین وضعیت نشده و همچنین طرح استفاده از ظرفیت ماهواره در رصد تغییرات توپوگرافی زمین با هدف پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار کارگروه مرکزی و کارگروه‌های استانی قرار دارد.

وی افزود: در زمینه توانمند سازی جامعه روستایی ۶۱۰ طرح در سه حوزه "مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک"، "حرفه آموزی‌های تخصصی و کاربردی با هدف ایجاد اشتغال خرد روستایی" و "توسعه صنایع دستی و گردشگری" در ۲۱۸۰ روستا با هماهنگی و همکاری اعضای کارگروه انجام شده است.

ساوری گفت: به زودی نتایج حاصله از اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستایی از طریق تهیه و تولید مستند و فیلم در صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: انعکاس هدفمند نتایج حاصله در کوتاه مدت و میان مدت موجب اجرای طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور و افزایش میل و استقبال مردم به ماندگاری در موطن اصلی خود و بازگشت مهاجران به روستا‌ها شود.

براساس این گزارش، در این نشست نمایندگانی از استان‌های خراسان رضوی و قم، فعالیت‌ها و اقدامات استان خود را در زمینه جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ارائه کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *