رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در نشست ژنو بر "مذاکرات صلح" به رهبری افغان‌ستانی ها تاکید شد

18:15 - 13 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۷۸۱
عبدالله عبدالله گفت که کشورهای شرکت کننده در کنفرانس ژنو بر مذاکرات صلح به رهبری افغانستانی ها تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از افق، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که در کنفرانس ژنو، مسائل مهم این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کشورهای شرکت کننده در این نشست بر مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان تاکید کردند.

عبدالله افزود: صلح، ضرورت و نیاز شهروندان این کشور است و دولت افغانستان نیز در کنفرانس ژنو اعلام کرده است که هیچ پیش شرطی برای آغاز مذاکرات صلح ندارد اما باید ارزشها و دستاوردهای سال‌های گذشته این کشور حفظ شود و اگر پیشنهادی برای تغییر قانون اساسی و یا مسائل دیگر مطرح می‌شود از مجاری قانونی پیگیری شود.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین گفت که این کنفرانس برای این کشور یک فرصت بود و هیئت شرکت کننده با دست پر به افغانستان بازگشته است.

عبدالله در بخش دیگر سخنان خود گفت که در کنفرانس ژنو در مورد انتخابات افغانستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و برگزاری به موقع انتخابات تنها راه مناسب برای انتقال قدرت اعلام شد.

لازم به ذکر است که کنفرانس ژنو هفته گذشته با شرکت بیش از ۶۰ کشور و ۳۰ سازمان و نهاد بین‌المللی در سوئیس برگزار شد و تعهدات دولت وحدت ملی افغانستان به جامعه جهانی، مورد ارزیابی قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *