معلولان باید بتوانند به راحتی از میادین و بازار‌های میوه و تره بار خرید کنند

16:39 - 12 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۷۰۶
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر لزوم ایجاد بستر‌های لازم برای حضور فعال معلولان در سطح شهر گفت: بر این اساس، این قشر از جامعه باید بتوانند به راحتی در میادین و بازار‌های میوه و تره بار حضور پیدا کرده و از این مراکز خرید کنند.

به گزارش گروه جامعه سید سعید راد با اشاره به اجرای طرح‌هایی نظیر «همیار مشتری» و «ویلچر رایگان» و نیز ایجاد رمپ‌های مخصوص برای عبور و مرور معلولان در میادین و بازار‌های میوه و تره بار افزود: سازمان مدیریت میادین در ایجاد بستر‌های لازم برای حضور معلولان در میادین و بازار‌ها همواره پیشگام بوده و تلاش می‌کنیم این روند با شتاب بیشتری نسبت به گذشته ادامه یابد.

وی به ۲۴۱ میدان و بازار میوه و تره بار در ۲۴۱ نقطه تهران اشاره کرد و گفت: هدف این است که معلولان در کم‌ترین زمان ممکن و با طی کوتاه‌ترین مسافت، شخصاً بتوانند خرید‌های روزانه خود را انجام داده و مایحتاج روزانه خویش را تهیه کنند.

راد با اشاره به مبلمان میادین و بازار‌های میوه و تره بار اظهار کرد: فضای میادین و بازار‌ها تا جای ممکن به گونه‌ای طراحی شده است که معلولان، علاوه بر انجام خرید بتوانند برای مدتی در این اماکن استراحت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طراحی فضای فروشگاهی بازار‌های جدید را اقدامی در راستای مناسب سازی فضا برای حضور معلولان دانست و تصریح کرد: بازار‌های فروشگاهی با کنترل گرما و سرما، برف و باران و دیگر عوامل جوی و محیطی، بستر مناسبی را برای حضور راحت معلولان در این محل‌ها فراهم می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *