«آیلین» به بازار آمد

23:15 - 12 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۶۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رمان «آیلین» نوشته آتوسا مشفق با ترجمه گلاره جمشیدی منتشر شد.

«آیلین» به بازار آمدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، «آیلین» از رمان‌های دوست‌داشتنی دنیا به شمار می‌رود که با ترجمه گلاره جمشیدی و چاپ انتشارات چترنگ روانه بازار کتاب شده است.

ماجرای رمان در دهه ۶۰ میلادی اتفاق می‌افتد. آیلین دختری ناراضی و سرکش است که بعد از جنگ جهانی دوم زندگی اندوهباری دارد. او که در خانواد‌های بی‌ثبات با پدری دائمالخمر به دنیا آمده و از نوجوانی تصمیم داشته از خانه فرار کند، در کشمکش‌های درونی خود غرق است. گذشتهاش از او دختری تنها و افسرده ساخته است...

آنچه لازم است درباره این کتاب بدانید این است که «آیلین» دومین رمان آتوسا مشفق و جزء شش نامزد نهایی جایزۀ ادبی من بوکر بوده است. آتوسا مشفق که پیش از این موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری از جمله جایزۀ مکگلو، جایزۀ بنیاد همینگوی و جایزۀ یادبود دیوید فاستروالاس شده، در این اثر با توصیفات دقیقش به خوبی فضای غمانگیز و پررخوت روز‌های پس از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. او با ظرافت از افکار مشوش و خیالبافی‌های آیلین پرده برمی‌دارد.

مشفق فضای داستان را به گونه‌ای توصیف کرده که سختی شرایط زندگی روز‌های بعد از جنگ و سردی و اندوه زندگی آیلین را برای مخاطب تداعی کند و از همین بابت هم ارتباط خوبی با خوانندگانش برقرار کرده است.

گفتنی است، رمان «آیلین» با بهای ۲۶ هزار تومان توسط انتشارات چترنگ به بازار آمده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *