سید حسن نصرالله: اهانت‌‎کنندگان به قرآن کریم باید مجازات شوند/ مقاومت آماده مقابله با هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی

11:23 - 07 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۱۳۰
سید حسن نصرالله: اهانت‌‎کنندگان به قرآن کریم باید مجازات شوند/ مقاومت آماده مقابله با هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی(ع) گفت که اهانت‌‎کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم باید مجازات شوند.

خبرگزاری میزان - «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان روز شنبه طی سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی(ع)، با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، گفت: کشور‌های اسلامی باید به سوئد و دانمارک اطلاع دهند که اهانت‌های مکرر به مقدسات ما با تحریم دیپلماتیک و اقتصادی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت‌های سوئد و دانمارک باید بدانند که ما امتی هستیم که توهین به نماد‌ها و مقدسات خود را نمی‌پذیریم، اظهار کرد: کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آنها باید درباره موضوع سوءاستفاده از دین خود در سوئد و دانمارک تصمیم بگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان، عنوان کرد: جوانان مسلمان باید مسئولانه عمل کنند، اهانت کنندگان و متجاوزان را مجازات کنند و منتظر نباشند که کسی از دین آنها دفاع کند؛ جهان شجاعت این جوانان را خواهد دید که حاضرند دین و قرآن خود را قربانی کنند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به تعرض مداوم صهیونیست‌ها به قبله اول مسلمانان، گفت: در خصوص اصرار صهیونیست‌های وحشی بر هتک حرمت مسجدالاقصی، دشمن باید موضع قاطع همه مسلمانان را بشنود؛ این منطقه تا زمانی که غده سرطانی برداشته نشود آرام نخواهد گرفت و امروز مردم فلسطین در انتخاب مقاومت و مبارزه قدم برمی‌دارند. 

وی بیان کرد: در اینجا از ضاحیه، ما بر موضع خود در حزب‎الله و مقاومت در کنار مردم فلسطین با هر آنچه که داریم، تاکید می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با پرداختن به موضوع یمن، گفت: مردم یمن همچنان استوار و در رنج هستند و آتش‎بس غیررسمی کافی نیست. 

به گفته سید حسن نصرالله، ملت یمن رهبری شجاعی دارد و این مردم حق دارند تجاوز و محاصره علیه آن‌ها را متوقف کنند و به زندگی عادی خود بازگردند. 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به شکست سیاسی و نظامی آمریکا در سوریه اشاره کرده و گفت: آمریکا پس از شکست سیاسی و نظامی در سوریه همچنان به محاصره مردم سوریه با قانون ناعادلانه «سزار» ادامه می‌دهد؛ ما همچنان در کنار مردم سوریه هستیم.

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی، گفت که اسرائیل با وقاحت از تحریکات مقاومت صحبت می‌کند، در حالی که این اسرائیل است که به اشغال سرزمین‌ها، به‌ویژه در «روم‌»های لبنانی ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: مقاومت در لبنان آماده بازدارندگی، مقابله و رهایی در برابر هرگونه حماقت اسرائیل خواهد بود.

دبیرکل حزب الله همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت سیاسی لبنان، گفت: واضح است که همه منتظر ماه سپتامبر خواهند بود و ما معتقدیم که باز کردن باب گفت‎وگو‌های جدی ممکن است افقی را در موضوع بحث ریاست جمهوری باز کند.

نصرالله، بیان کرد: دولت موقت لبنان باید به مسئولیت خود به ویژه در موضوع زندگی مردم ادامه دهد و فعالیت پارلمان نباید مختل شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخشی دیگر تاکید کرد: با تعهد در راه امام حسین(ع) باقی می‌مانیم، اهدافش را دنبال می‌کنیم و با تمام ظالمان روی زمین مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *