قتل ۵ زن در استرالیا طی ۲ هفته

9:42 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۷۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل ۵ زن در استرالیا طی ۲ هفته
یک گزارش نشان می‎دهد طی ۲ هفته ۵ زن در استرالیا به قتل رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - ۲ زن در قلمرو شمالی استرالیا در میان ۵ زنی بودند که گفته می‌شود طی ۲ هفته گذشته در استرالیا از سوی شریک فعلی یا سابق زندگی خود کشته شده‌اند.

این موضوع بار دیگر درخواست‌ها برای رسیدگی به موضوع خشونت خانگی را در استرالیا به همراه داشته است.

خشونت علیه زنان یک بحران ملی

گروه حمایتی «دیده‌بان ما»، سازمانی که برای ایجاد تغییر در سراسر استرالیا در شیوه‌ها، هنجار‌ها و ساختار‌هایی که منجر به خشونت علیه زنان و کودکان می‌شود، ایجاد شده است، می‎گوید که خشونت علیه زنان در استرالیا یک بحران ملی است.

به گزارش «nit.com»، «پتی کینرزلی»، مدیر اجرایی «دیده‌بان ما»، معتقد است که مرگ این زنان و ویرانی ایجاد شده برای کسانی که آن‌ها را می‌شناختند، اجتناب ناپذیر نبود.

به گفته وی، خشونت علیه زنان قابل پیشگیری است، اما ما باید علت را درمان کنیم، نه فقط علائم را؛ ما بر اساس شواهد زیادی می‌دانیم که برای ایمن بودن زنان، باید برابر باشند.

ماه گذشته، تحقیقاتی درباره مرگ ۴ زن بومی که از سوی شرکای سابق خود در قلمرو شمالی استرالیا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ کشته شدند، آغاز شد.

«کینرزلی» تاکید کرده که پیشگیری از خشونت با پرداختن به دلایل اصلی خشونت علیه زنان آغاز می‌شود؛ باور‌هایی در مورد کلیشه‌های جنسیتی سخت و هنجار‌ها و نگرش‌های اجتماعی که این خشونت را تایید می‌کند، وجود دارد.

تاثیر بر زنان بومی

مدیر گروه «دیده‌بان ما» با اشاره به تاثیر بحران خشونت خانگی بر زنان بومی، می‌گوید: برای زنان «ملل اول» عوامل تأثیرگذار پیچیده‌ای از جمله نژادپرستی و آسیب‌های بین نسلی وجود دارد؛ هر یک از ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف زندگی‌مان به شیوه‌های مختلف در ایجاد تغییر نسل برای امنیت و برابری مشارکت کنیم.

«کینرزلی» همچنین گفت که مدارس، همراه با والدین و مراقبین، نقش کلیدی در آموزش جوانان در مورد روابط محترمانه، رضایت و نحوه تشخیص تبعیض و به چالش کشیدن کلیشه‌های مضر جنسیتی دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *