در صورت دریافت اف- ۱۶ امکان صادرات غلات را خواهیم داشت

19:20 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۶۶۶
در صورت دریافت اف- ۱۶ امکان صادرات غلات را خواهیم داشت
وزیر خارجه اوکراین در اظهاراتی تاکید کرد: اگر اف -۱۶ داشته باشیم، در صادرات غلات اوکراینی به بازار‌های جهانی به باج‌گیری روسیه وابسته نخواهیم بود.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش پایگاه یوکرِین فرم، دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه اگر این کشور تسلیحات بیشتری در اختیار داشته باشد، می‌تواند به صادرات غلات خود ادامه دهد، گفت: در صورتی که جنگنده‌های اف -۱۶ غرب زودتر به اوکراین تحویل داده شوند، این کشور از نظر صادرات غلات خود به روسیه وابسته نخواهد بود.

ور دی ادامه مدعی شد که اگر اف -۱۶ داشته باشیم، در صادرات غلات اوکراینی به بازار‌های جهانی به باج‌گیری روسیه وابسته نخواهیم بود!

کولبا گفت: در نتیجه هرچه زودتر این جنگنده‌ها را دریافت کنیم، زودتر می‌توانیم کریدور جدید غلات ایجاد کنیم؛ کریدوری محافظت‌شده و بدون هیچ مانع خواهد بود و مهمترین نتیجه این امر این خواهد بود که روسیه فرصت باج خواهی از جهان را از دست خواهد داد!

وزیر خارجه اوکراین در ادامه اظهارات خود تقاضای برخی کشور‌های اروپایی برای تمدید ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی اوکراین پس از ۱۵ سپتامبر را اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد.

 انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *