رئیس حوزه قضایی بشاریات استان قزوین به آلودگی زیست محیطی مزارع کشت و صنعت ورود کرد

10:25 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس حوزه قضایی بشاریات استان قزوین به آلودگی زیست محیطی مزارع کشت و صنعت ورود کرد
رئیس حوزه قضایی بشاریات از ورود به آلوگی زیست محیطی ناشی از فعالیت مراکز کشت و صعت در بخش بشاریات شهرستان آبیک استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان - رضا محمدی در خصوص ورود به بحث آلودگی زیست محیطی مزارع کشت و صنعت در بشاریات، اظهار کرد: تمرکز شرکت‌های کشت و صنعت بزرگ در بشاریات موجب شده تا با آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت این مراکز و رها سازی فاضلاب به شبکه کانال آبرسانی روبر شویم، معظلی که سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته و مهم‌ترین مطالبه عمومی از مسئولان است.

وی افزود: به همین منظور و در راستای حفظ حقوق عامه، به صورت میدانی با حضور کارشناسان و دستگاه‌های متولی از ۷ مزرعه کشت و صنعت بخش بازدید شد و مدیران این مجموعه‌ها مکلف به اصلاح سیستم فاضلاب و پسمانده خود شدند.

رئیس حوزه قضایی بشاریات اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد تا در یک فرصت ۲ ماهه مراکز فعال به سیتم تصفیه فاضلاب مجهز شوند که متاسفانه تا کنون فقط دو مرکز، تصفیه خانه خود را راه اندازی کرده و برای ۵ واحد دیگر که در اجرای دستورات قضایی کوتاهی داشتند پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری پویش «می‌بخشم به عشق حضرت ابوالفضل (ع)» در این حوزه گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم و فرصت معنوی ایجاد شده برای صلح و سازش، با برگزاری میز خدمت و جلسات مشورتی ۷ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

محمدی بیان کرد: در حوزه نزاع و درگیری با اقدامات پیشگیرانه و برگزاری جلسات با معتمدان و افراد تاثیر گذار، با کاهش ۸۵ درصدی ورودی پرونده در سال جاری روبرو بودیم.

رئیس حوزه قضایی بشاریات همچنین عنوان کرد: در راستای کاهش سرقت نیز با «اجرای حکم‌های صادره، سخت گیری در اعطا مرخصی به سارقان حرفه ای، دستگیری ۳ تیم سارقان زنجیره ای، برخورد قاطع با مراکز خرید اموال مسروقه و اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت» از ابتدای سال جاری ۹۰ درصد کاهش داشتیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *