دادستان بندرعباس از مرکز تخصصی نگهداری و درمان معتادان متجاهر ایسین بازدید کرد

18:22 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۵۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان بندرعباس از مرکز تخصصی نگهداری و درمان معتادان متجاهر ایسین بازدید کرد
دادستان بندرعباس در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر ایسین، دستورات لازم را به منظور رفع مشکلات و نیاز‌های مددجویان صادر کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و علی‌رضا احمدی منش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در بازدید از مرکز تخصصی نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر ایسین، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مددجویان و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها، درباره موارد مطرح شده دستورات لازم را صادر کردند. 

استاندار هرمزگان و دادستان بندرعباس در جریان این بازدید، در بخش‌های مختلف مرکز بازپروری ایسین حضور یافته و در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات بازپروری مددجویان قرار گرفتند.

استاندار هرمزگان در جریان این بازدید، با اشاره به لزوم رفع کمبود‌های مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر ایسین، تاکید کرد: باید با رفع نقایص، ظرفیت‌های این مرکز تکمیل شود تا مددجویان در روند درمان بیشترین همکاری و رغبت را از خود نشان دهند.

دادستان مرکز استان هرمزگان نیز به بر تداوم و تثبیت مراحل درمان معتادان متجاهر و ارائه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حرفه آموزی به مددجویان تاکید کرد.

احمدی‌منش با بیان اینکه همه ما در قبال آسیب دیدگان اجتماعی مسئولیم، گفت: علاوه بر درمان، باید بستر‌های آموزشی و تربیتی لازم هم در مراکز بازپروری وجود داشته باشد تا این افراد مراحل درمان را به خوبی طی کنند و به جامعه بازگردند.

دادستان مرکز استان هرمزگان، اظهار کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل موادمخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول در این حوزه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

دادستان بندرعباس همچنین نقش خیرین و افراد نیکوکار را در بازپروری افراد معتاد بسیار مهم دانست و عنوان کرد: خیرین می‌توانند در تأسیس و تجهیز مراکز درمانی و در کمک به مسائل تربیتی و آموزشی مددجویان نقش بزرگی را ایفا کنند و کمک کننده باشند.

مرکز تخصصی ماده ۱۶ ویژه نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر استان هرمزگان در مساحتی بالغ بر ۶ هکتار احداث شده‌ و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر به صورت همزمان در اقامتگاه‌های آن وجود دارد.

همچنین تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان است و تجهیزات تخصصی درمانی، کارگاه‌های مهارت آموزی، سالن‌های ورزشی و فعالیت‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از جمله امکانات پیش بینی شده در این مرکز برای بهبودی و فراهم ساختن زمینه ورود مددجویان به بازار کار است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *