رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیام رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در محکومیت هتک حرمت به قرآن در سوئد

10:25 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۵۵۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
پیام رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در محکومیت هتک حرمت به قرآن در سوئد
رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی‌هرزگوین حسین افندی کاوازوویچ در پیامی در صفحه فیس‌بوک رسمی خود اقدام موهن هتک‌حرمت به قرآن‌کریم در سوئد را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه تحلیلی جامعه و فرهنگ ملل، در پیام «حسین افندی کاوازوویچ» رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی‌هرزگوین آمده است:

«در سوئد، مقامات دوباره اجازه سوزاندن سازماندهی شده قرآن را دادند. آزادی بیان یک حق مطلق نیست و ممکن است در معرض محدودیت‌هایی قرار گیرد، به ویژه زمانی که از آن برای نفرت پراکنی یا آسیب رساندن به دیگران استفاده شود. این آزادی باید برای ترویج مدارا، احترام به تنوع و تشویق به پیشرفت استفاده شود، نه برای گسترش نفرت یا تحریک خشونت. اما سوزاندن کتاب در کشور‌های اروپایی پدیده جدیدی نیست. کاوازوویچ می‌گوید: «هیچ کجا به اندازه این قاره کتاب‌ها در مقیاس وسیع سوزانده نشده اند.» «این در اسپانیا قبل از تفتیش عقاید، در آلمان قبل از هولوکاست علیه یهودیان، در سارایوو در سپیده دم نسل‌کشی علیه مسلمانان اتفاق افتاد. تعجب می‌کنیم که آیا نوبت به مسلمانان اسکاندیناوی رسیده است؟ اگر این نفرت نسبت به مسلمانان در اروپا متوقف نشود، من معتقدم که عواقب آن غم انگیز خواهد بود. جنایات دسته جمعی در اروپا بخشی از میراث آن است، آن‌ها به این ترتیب با سوزاندن کتاب‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای سوزاندن مردم استفاده خواهند کرد».

انتهای


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *