رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زرویی نصرآباد در مدت کوتاه عمرش کار‌های ماندنی انجام داد

11:57 - 11 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۲۵۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
علی موسوی گرمارودی گفت: زرویی نصرآباد بصورت ارتکازی و درون‌جوش می‌دانست که هر مطلب چه وزنی می‌خواهد و همان را برای اشعارش استفاده می‌کرد.

زرویی نصرآباد در مدت کوتاه عمرش کار‌های ماندنی انجام دادعلی موسوی گرمارودی شاعر معاصر کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی که شب گذشته بر اثر عارضه قلبی در سن ۵۰ سالگی در گذشت، گفت: ابوالفضل زرویی به صورت خدادادی استعداد شعر و شاعری بخصوص شعر طنز را داشت و کار‌هایی هم که در مدت کوتاه عمرش انجام داد، کار‌های ماندنی است.

وی اظهار کرد: در جایی او را به عبید زاکانی زمانه تشبیه کردم و آنچه باید درباره طنز وی گفت: این است که به صورت خودجوش توانایی شعر طنز را داشت.

این شاعر بیان کرد: در کتاب «اصل مطلب» که یکی از کتاب‌های موفق طنز زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد محسوب می‌شود وی وزنی را برای اشعارش انتخاب می‌کند که بسیار خوش‌رکاب است یعنی وزنی که بزرگان طنز گذشته هم آن را امتحان کرده‌اند را برای اشعارش برگزیده است.

وی افزود: زرویی نصرآباد بصورت ارتکازی و درون‌جوش می‌دانست که هر مطلب چه وزنی می‌خواهد و همان را برای اشعارش استفاده می‌کرد. اگر به کتاب «اصل مطلب» که نصایح پدر به پسر است مراجعه کنید می‌بینید که این شعر‌ها وزن‌هایی دارد متناسب با مطلبی که ذکر می‌شود. زرویی در بخشی از این اشعار گفته: «پسرم، گاه می‌شود که بشر / می‌رود از فرشته بالاتر/ همچنین، می‌شود که از انسان/ به خدا شکوه می‌برد شیطان» من وزن این اشعار را خوش رکاب توصیف کردم.

موسوی گرمارودی در پایان تاکید کرد: با مرگ زنده‌یاد زرویی نصرآباد طنز ما یکی از مهم‌ترین و با استعدادترین هنرور‌های خود را از دست داد و من این ضایعه را به اهل فرهنگ تسلیت عرض می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *