رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بازدید مقامات قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان افزایش یافته است

17:09 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۳۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بازدید مقامات قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان افزایش یافته است
رئیس کل داد گستری استان آذربایجان غربی، گفت: افزایش ۸۰ درصدی حضور و بازدید مقامات قضایی و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان بصورت هدفمند انجام شده و در جهت اطلاع از وضعیت زندانیان و زندان‌ها و مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن‌ها بسیار مثمر ثمر است.

خبرگزاری میزان - کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان غربی امروز با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز و سایر مسئولان قضایی و اداره کل زندان‌های استان آذربایجان غربی در دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه با تبریک عید سعید غدیر خم، بیان کرد: انصافاً مردم ولایی جای جای کشور و خصوصاً استان آذربایجان غربی برای واقعه تاریخی غدیر خم سنگ تمام گذاشته و عشق به اهل بیت را به نحو احسن نشان دادند و امید است مانند همیشه در تمام ایام سال با این روحیه به آنچه که اهل بیت فرموده اند عمل کنیم.

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های مجموعه‌های دادگستری استان آذربایجان غربی و زندان‌ها در مدیریت مطلوب و مناسب جمعیت کیفری زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: مجموعه‌های دادگستری و زندان‌های استان با توجه به شرایط خاص استان آذربایجان غربی و پرونده‌های آن و با دست خالی و کمبود امکانات انصافاً اقدامات ارزشمندی را در راستای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد.

رئیس کل داد گستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امیدواریم با توفیق الهی، این روند همچنان ادامه داشته و ارتقاء یابد، افزود: چرا که بسیاری از افراد زندانی متاثر از شرایط اجتماعی و خانوادگی گرفتار شده‌اند و اکنون در پناه دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌ها هستند و باید تلاش کرد اقدامات به سمت و سوی اصلاح این افراد خصوصاً جوانان رود، البته اشرار و مخلان نظم و امنیت جامعه و خانواده‌ها باید در زندان بمانند و برنامه‌های اصلاحی قوی تری برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

عتباتی در ادامه با اشاره به صدور ابلاغ ویژه برای تعدادی از قضات برتر استان آذربایجان غربی به منظور تصمیم گیری در کمیته ساماندهی زندانیان، اظهار کرد: باید سعی شود تا موضوعاتی که نیاز به اعطای تاسیسات ارفاقی و قانونی دارند وارد چرخه رسیدگی نشوند و همکارانی که ابلاغ ویژه دارند به آن‌ها رسیدگی کرده و تصمیم گیرند تا بدین ترتیب به امور سرعت داد و درصورت ازدیاد تعداد پرونده اعلام کنند تا برای قضات جدید نیز ابلاغ ویژه صادر شود.

رئیس شورای قضایی استان آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت حرفه آموزی و اشتغالزایی برای مددجویان زندانی پرداخت و تاکید کرد: بنیاد تعاون زندانیان اقدامات خوبی برای حرفه آموزی و اشتغالزایی مددجویان زندانی انجام داده است، ولی این اقدامات باید رو به رشد و توسعه باشد و اعطای امتیازات را منوط به حرفه آموزی و اشتغال کرد چرا که اصلاح و تربیت یعنی حرفه آموزی و اشتغال که مانعی برای تکرار بزه است.

وی با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی حضور و بازدید مقامات قضایی و قضات استان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان با تاکید بر ادامه و افزایش هدفمند این حضور‌های میدانی، این امر را در اطلاع از وضعیت زندانیان و زندان‌ها و مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن‌ها را بسیار مثمر ثمر دانست.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین با اشاره به کمک‌های بی نظیر مردم به ستاد دیه خواستار تشکیل کارگروه‌های زیر مجموعه ستاد دیه با تشکیل جلسات در بازه زمانی حداکثر ماهانه برای تسریع در اختصاص این کمک‌ها برای مددجویان واجد شرایط شد.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز به ارائه مطالبی در خصوص موضوع جلسه پرداخت.

بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و فتحی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت زندان‌های استان و ارفاقات قانونی صادره ارائه کردند.

همچنین در ادامه جلسه دستورات جلسه مطرح و هر یک از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و با صدور دستور رئیس کل دادگستری استان جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری جلسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *