فلسطین؛ آزمایشگاه تسلیحات رژیم صهیونیستی

13:19 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۳۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فلسطین؛ آزمایشگاه تسلیحات رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی از فلسطین به عنوان آزمایشگاهی برای تسلیحات خود استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی سال گذشته استراتژی جدیدی را برای ادغام تسلیحات و فناوری هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، ماه گذشته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره تصمیمات ارتش این زمینه مواردی را مطرح کرد.

فلسطین؛ آزمایشگاه تسلیحات رژیم صهیونیستی

اراضی فلسطینی محل آزمایش چنین فناوری‌هایی هستند و به‌عنوان «اثبات مفهوم» برای خریداران جهانی عمل می‌کنند؛ محتمل‌ترین مشتریان رژیم صهیونیستی کشور‌هایی هستند که درگیر جنگ هستند. 

در نهایت این سللاح‌ها مطمئنا سطح کلی رنج و خونریزی را در میان همه طرف‌ها افزایش خواهند داد. آن‌ها قادر خواهند بود افراد بیشتری را به کام مرگ بکشانند.

این تسلیحات رژیم صهیونیستی را به یک ماشین کشتار مجازی تبدیل می‌کند.

فلسطین یکی از مناطق تحت نظارت روی زمین است؛ دوربین‌های مداربسته همیشه در فلسطین حضور دارند، که از سوی برج‌های نگهبانی رژیم صهیونیستی، رصد می‌شوند. 

پهپاد‌ها بر فراز آنها پرواز می‌کنند، قادر به پرتاب گاز اشک آور، شلیک مستقیم به فلسطینی‌ها، یا هدایت آتش از سوی پرسنل روی زمین هستند. در غزه، نظارت مداوم باعث ایجاد تروما و ترس در ساکنان می‌شود.

علاوه بر این، رژیم صهیونیستی اکنون اپلیکیشن‌های تشخیص چهره را دارد که هدف آن ثبت تصاویر از هر فلسطینی است. این تصاویر در یک پایگاه داده قرار می‌گیرند که می‌تواند برای هر هدفی استخراج شود. 

نرم افزار شرکت‌هایی که قادر به شناسایی تعداد زیادی از افراد است، با سیستم‌های حاوی اطلاعات شخصی از جمله پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکپارچه شده است.

این شبکه‌ای از کنترل است که ترس، پارانویا و احساس ناامیدی را برای ساکنان فلسطین ایجاد می‌کند.

بسیاری از محققان داده و حامیان حریم خصوصی در مورد خطرات هوش مصنوعی چه در حوزه عمومی و چه در میدان جنگ هشدار داده‎اند.

روبات‌های نظامی مجهز به هوش مصنوعی یکی از نمونه‌های بسیاری هستند و رژیم صهیونیستی در خط مقدم چنین مواردی قرار دارد. 

دیده‎بان حقوق بشر خواستار ممنوعیت چنین فناوری نظامی شده و هشدار داده است: ماشین‌ها نمی‌توانند ارزش زندگی انسان‌ها را درک کنند.

تاثیر هوش مصنوعی بر افزایش قربانیان

فناوری هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی، از نظر سازندگانش، ممکن است برای ادعای «حفاظت و دفاع» باشد. اما آسیبی که وارد می‌کند چرخه معیوب خشونت بی‎پایان را دامن می‌زند. 

ارتش رژیم صهیونیستی و رسانه‌هایی که چنین موضوعاتی را ترویج می‌کنند، تنها قربانیان بیشتری را ایجاد می‌کنند؛ در ابتدا فلسطینی‌ها، اما سپس قربانیان بیشتر در سطح جهان.

رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه تسلیحات آزمایش می‌کند و سپس آن‌ها را به عنوان «نبرد اثبات شده» به بازار بین‎المللی ارائه می‌کند.

بسیاری از خانواده‌های فلسطینی خانه‌های خود را در بمباران‌های مکرر نوار غزه طی ۱۶ سال از آغاز محاصره از دست داده‌اند و بازسازی هرگز پایانی ندارد و با مشارکت سازمان‌ها و دولت‌های متعددی که کمک‌های بشردوستانه محدود ارائه می‌کنند، دشوارتر شده است. 

بمباران‌های رژیم صهیونیستی در غزه به کمک نوآوری‌های هوش مصنوعی (AI) و ارتشی که به دستورات کابینه‌های راست‌گرای فزاینده متمایل شده، بیشتر می‌شود. 

جنگ همیشه فرصتی برای نظامیان برای تجارت سلاح بوده است، اما بمباران نامتقارن رژیم صهیونیستی در غزه به رویداد‌های سالانه تبدیل شده است.

حمله ۱۱ روزه سال گذشته به غزه ۲۶۱ شهید و ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی مجروح بر جای گذاشت؛ هواپیما‌های بدون سرنشین بسیاری از خانواده‌ها را از بین بردند، به مدارس و کلینیک‌های پزشکی آسیب رساندند، و ساختمان‌های مرتفع را که خانه‎ها، مشاغل و دفاتر رسانه‌ای دور از هرگونه هدف نظامی بودند، منفجر کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *