مهرانگیز: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها است

9:43 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۱۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مهرانگیز: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها است
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند مشارکت و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها، بخش‌های حاکمیتی و حتی مردم است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه همراه با اعضای شورای قضایی استان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی مهر انگیر در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش و تبریک هفته قوه قضاییه، با اعلام طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی استان بوشهر، گفت: دستگاه قضایی به استان بطور جدی در همه زمینه‌ها فعال‌تر خواهد شد و تمام اقدامات را با دقت و سرعت بیشتر دنبال می‌کند.

وی به انجام اقدامات مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: مقوله پیشگیری و پیش بینی جرایم و آسیب‌ها با تأکید مقام معظم رهبری مورد توجه مجموعه دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم بیشتر جنبه فرهنگی و اجتماعی دارد، اضافه کرد: پیشگیری از  وقوع جرم نیازمند مشارکت و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی و حتی مردم است.

مهرانگیز با اشاره به لزوم کاهش جمعیت کیفری با آزادی زندانیان، تاکید کرد: همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه علاوه بر آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمدمالی با «مشارکت خیران، گذشت شاکیان و تلاش ستاد دیه» ۲ محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم آزاد شدند.

وی کاهش جمعیت کیفری و حفظ کرامت مددجویان و زندانیان را از سیاست‌های دستگاه قضا دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قضات به‌صورت مستمر با سرکشی به زندان‌هاف مشکلات مددجویان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به موضوع حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در چند ماه ابتدایی سالجاری اقدامات خوبی در این زمینه‌ها و در موارد مختلف انجام شده است.

مهرانگیز افزود: این امر همچنان در دستور کار قرار دارد تا جایی که به تمامی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بوشهر تاکید شده است که در تمامی موارد موضوعات بیت المال و حقوق عامه ورود و پیگیری کنند، زیرا این امر موجب رضایتمندی بیشتر مردم از دستگاه قضا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست به سایر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته توسط ددادگستری استان، از جمله «پیگیری ویژه در خصوص اجرای پروژه تقاطع شهید سلیمانی، اقدامات در حوزه اراضی کشاورزی و مسکونی مردم استان در بخش‌های مختلف و صدور اسناد به نفع مردم و ...» اشاره کرد.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: دادگستری دیدار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *