دهشیری: ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان یزد ۱۰۶ درصد افزایش یافت

14:09 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دهشیری: ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان یزد ۱۰۶ درصد افزایش یافت
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان در سال گذشته با رشد ۱۰۶ درصدی و نتیجه بخشی ۴۲ درصدی ملاقات‌ها همراه بود.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در نشست با فرماندهان سپاه الغدیر استان یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهارکرد: برغم حجم بالای ورودی و مراجعات به محاکم استان درنظرسنجی صورت گرفته از بین ۷۲ هزار نفر بیش از ۷۱ درصد افراد از عملکرد دستگاه قضایی استان یزد رضایت داشته اند.

وی افزود: دستگاه قضایی با حضورمیدانی و عملی در بین مردم در برنامه‌های مختلفی مانند «هر مسجد یک حقوقدان، ۳۰ شب ۳۰ سنگر، برپایی ایستگاه‌های مشاوره حقوق وقضایی در محلات یزد و حضور مسئولان عالی قضایی در شهرستان‌ها در قالب میز خدمت، حضور در مناطق حاشیه شهر و ...» توانسته پایگاه مردمی خود را به خوبی تقویت کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: با توجه به رشد ۱۰ درصدی ورودی پرونده به محاکم دادگستری استان با کار جهادی کارکنان این مجموعه شاهد افزایش ۷/۵ درصدی خروجی پرونده‌ها بوده ایم.

دهشیری با بیان اینکه مردم استان یزد از دیرباز در ایمان شهره عام و خاص بوده و هستند اظهارکرد:، اما ثبت یک پرونده به ازای هر ۱۱ نفر ساکن استان زیبنده جامعه با اخلاق و مومن شهر یزد نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان در سال گذشته با رشد ۱۰۶ درصدی و نتیجه بخشی ۴۲ درصدی ملاقات‌ها همراه بود.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم استان در حوزه صلح و سازش اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از جرم و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نهاد‌های مردمی به ویژه بسیج می‌توانند نقش آفرین باشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه دستگاه قضا جهت هر نوع تعامل و هم افزایی در راستای خدمت به مردم آمادگی کامل دارد، گفت: دستگاه قضایی برنامه محور است و محور این برنامه، سندتحول قضایی به عنوان مترقی‌ترین سند در حوزه تحول است.

دهشیری با اشاره به فعالیت‌های مشترک ۲ مجموعه سپاه و دادگستری استان یزد در حوزه‌های مختلف، افزود: نقطه اوج این فعالیت‌ها در حوزه صیانت از امنیت مردم به ویژه امنیت اجتماعی و حفظ حقوق عامه است.

وی با بیان اینکه سپاه درتمامی عرصه‌های خدمت به عنوان خط شکن حضور دارد، به مجادهات ها، خلاقیت ها، تلاش‌ها و ... «مجموعه سپاه برای نظام، مردم، اقتدار ملی و خلق قدرت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اجرای طرح کاداستر درحوزه اراضی کشاورزی استان، گفت: در حال حاضر طرح کاداستر برای ۶۳ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده که همکاری سپاه می‌تواند در اجرای کامل این طرح بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: حضور موثر سپاه در حوزه‌های اشتغال و به ویژه حضور موثر در ستاد اقتصاد مقاومتی منشا اثرات خیر بسیاری بوده است که کمک در حفظ و احیا ۲۳ هزار شغل در ستاد اقتصاد مقاومتی استان از آن جمله است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین عنوان کرد: با توجه به وجود خانواده بزرگ شورای حل اختلاف در استان خواهان تشکیل بسیج ویژه شورا‌های حل اختلاف جهت تقویت برنامه‌های فرهنگی شد که مورد موافقت فرمانده سپاه الغدیر استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *