کشوری: با اشتغالزایی برای ۶۲ درصد مددجویان کسب درآمد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای زندانیان استان لرستان حاصل شد

8:37 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کشوری: با اشتغالزایی برای ۶۲ درصد مددجویان کسب درآمد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای زندانیان استان لرستان حاصل شد
مدیر کل زندان‌های استان لرستان، گفت: در سال ۱۳۹۸، ۱۴ درصد از زندانیان لرستان با دستمزد ۳۶۰ میلیون تومان مشغول به کار بودند این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد و مجموع دستمزد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

خبرگزاری میزان - عبدالمجید کشوری با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهدای هفت تیر، اظهار کرد: امسال پنج اولویت از سوی سازمان زندان‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اجرای جشنواره شهید «لاجوردی» و بررسی و ارزیابی عملکرد زندان‌ها در قالب این جشنواره، عنوان کرد: امسال نیز این جشنواره در اوایل شهریور ماه برگزار و استان‌ها در این رابطه رتبه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان با اشاره کسب عنوان نخست استان لرستان در سال گذشته در حوزه استفاده از خدمات الکترونیک، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰ زندانی در استان تحت پوشش پابند الکترونیک هستند.

کشوری با اشاره به دادرسی الکترونیک و جایگاه مطلوب استان لرستان در این حوزه گفت: سال گذشته ۸۵ درصد از دادرسی‌های ما در استان در قالب دادرسی الکترونیک انجام شده است.


وی، کاهش جمعیت کیفری را اولویت دیگر این سازمان در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا با همکاری «رسانه‌ها، دعوت از خیران، کمک ستاد دیه و …» موجبات آزادی یک هزار و ۸۵۰ زندانی بدهکار مالی در استان را فراهم کردیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان در ادامه با اشاره به اولویت و سیاست پیشگیری از وقوع جرم در استان، بیان کرد: این امر در کاهش جمعیت کیفری در استان مهم است.

کشوری با اشاره به لزوم کاهش آسیب‌های درون زندان، افزود: در این راستا ایجاد اشتغال در درون و بیرون از زندان برای پر کردن اوقات فراغت زندانیان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸، ۱۴ درصد از زندانیان لرستان با دستمزد ۳۶۰ میلیون تومان مشغول به کار بودند و این در حالیست که این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد و مجموع دستمزد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با تاکید بر اینکه دستمزد زندانیان بر اساس قانون کار و ساعت کار تعیین شده است، گفت: برنامه ریزی شده تا میزان دستمزد زندانیان در استان به مجموع ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

کشوری در ادامه با اشاره به انتقال زندان‌های داخل شهر به بیرون از شهر، گفت: تنها زندان فرسوده استان لرستان مربوط به الیگودرز است که با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی همچنین از انجام کار مطالعاتی انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته «۲۷ هزار مورد ویزیت پزشک عمومی، هزار و ۹۵۶ مورد ویزیت روان پزشکی، ۶۶۰ مورد ویزیت بیماری‌های عفونی و …» در زندان‌های استان به زندانیان ارائه شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان در ادامه با اشاره به درمان زندانیانی که اعتیاد دارند، گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در این راستا سم زدایی شده‌اند و برای ۶۰۰ زندانی نیز از روش‌های پرهیز مدار استفاده کرده‌ایم.
انتهای پیام/


برچسب ها: زندان اشتغال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *