وضعیت بی‌خانمان‌های کالیفرنیا/ تناقض در روایات و تاثیر نامتناسب بر اقلیت‌ها

8:34 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۰۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت بی‌خانمان‌های کالیفرنیا/ تناقض در روایات و تاثیر نامتناسب بر اقلیت‌ها
مروری بر وضعیت بی خانمان‌ها در آمریکا تناقضات موجود در روایات مطرح شده درباره آن‌ها را آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان - بر اساس بزرگترین مطالعه در مورد جمعیت بی‌خانمان ایالت کالیفرنیا در آمریکا طی دهه‌های اخیر، تقریبا نیمی از بزرگسالان بی‌خانمان در این ایالت بالای ۵۰ سال سن دارند و ساکنان سیاه پوست به طور چشمگیری بیش از حد حضور دارند.

به گزارش گاردین، تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) که به تازگی منتشر شد نشان داد که ۹۰ درصد از جمعیت بی خانمان کالیفرنیا مسکن خود را در این ایالت از دست داده‌اند و ۷۵ درصد از آن‌ها اکنون در همان شهری زندگی می‌کنند که آخرین بار در آن اسکان داشته‌اند.

این مطالعه همچنین نشان داد که حدود ۹ نفر از هر ۱۰ نفر گزارش کردند که هزینه مسکن مانع اصلی نجات از بی‌خانمانی است؛ افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند برای یک وعده غذایی رایگان صف می‌کشند.

نقض روایات موجود

تحقیق ابتکار بی‌خانمانی و مسکن UCSF، بر اساس نظرسنجی از نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بدون مسکن، با چندین روایت مداوم در مورد این جمعیت تناقض دارد، از جمله اینکه اکثر افراد بدون مسکن از خارج آمده‌اند تا از خدمات استفاده کنند، و همچنین کلیشه‌هایی که بی‌خانمان‌ها اکثرا جوانانی هستند که ترجیح می‌دهند بیرون زندگی کنند و کمک نمی‌خواهند.

«مارگوت کوشل»، مدیر ابتکار و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید: مردم بی‌خانمان هستند، زیرا اجاره‌بهای آن‌ها بسیار بالاست و گزینه‌های آن‌ها بسیار کم است؛ آن‌ها هیچ تکیه‌گاهی ندارند و این واقعا باعث می‌شود شما تعجب کنید که اگر ما بتوانیم آن مشکل اساسی را حل کنیم، چیز‌های متفاوتی به نظر می‌رسند.

۱۷۱ هزار بی‌خانمان در کالیفرنیا

کالیفرنیا خانه بیش از ۱۷۱ هزار نفر است که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند، این رقم ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان در آمریکاست و نیمی از آمریکایی‌هایی را که بدون سرپناه هستند و در خارج از شهر خود زندگی می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

 این بحران در سال‌های اخیر به یک فاجعه بهداشت عمومی تبدیل شده است، زیرا جمعیت سالخورده مجبور به زندگی در چادرها، ماشین‌ها و دیگر سرپناه‌های موقت هستند.

مرگ سالانه هزاران بی خانمان

سالانه هزاران نفر در خیابان‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ کالیفرنیا به عنوان غیرقابل دسترس‌ترین ایالت برای مسکن در نظر گرفته می‌شود؛ جایی که دستیابی به مسکن به دلیل قیمت‌های بسیار بالا دشوار است.

روایت بی‌خانمان‌ها

این مطالعه همچنین نشان داد که در میان جمعیت مسن‌تر بی‌خانمان، ۴۱ درصد گفتند که اولین دوره بی‌خانمانی خود را بعد از ۵۰ سالگی تجربه کرده‌اند.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این تحقیق گزارش دادند که هزینه زندگی آنها پیش از بی‌خانمان شدن ناپایدار شده بود.

شیوع مشکلات سلامت روان

محققان گزارش کردند که شرکت‌کنندگان ضربه‌های روحی قابل توجهی را متحمل شده‌اند، به طوری که دو سوم از آن‌ها علائم مشکلات سلامت روانی را گزارش کرده‌اند، بیش از یک سوم خشونت فیزیکی یا جنسی را در هنگام بی‌خانمانی تجربه کرده‌اند، و بیش از یک سوم به بخش اورژانس در شش ماه گذشته مراجعه کرده‌اند.

دسترسی به مراقبت و درمان نیز چالش بزرگی بود، به طوری که از هر پنج نفری که از مواد مخدر استفاده می‌کردند، یک نفر گزارش داد که می‌خواهد درمان شود، اما نمی‌تواند آن را دریافت کند.

تاثیر نامتناسب بر سیاه پوستان و بومیان

در حالی که ساکنان سیاه پوست ۶ درصد از جمعیت عمومی کالیفرنیا را تشکیل می‌دهند، آن‌ها ۲۶ درصد از جمعیت بی‌خانمان را تشکیل می‌دهند.

 بومیان آمریکا نیز بیش از حد در میان جمعیت بی‌خانمان حضور داشتند و ۱۲ درصد از جمعیت بدون مسکن را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *