صلح و سازش در مورد ۶ فقره پرونده‌ قتل عمد در مهرستان

9:32 - 10 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۱۸۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلافات و درگیری‌های موجود بین چند طایفه در مهرستان که سبب وقوع ۶ فقره قتل عمدی شده بود با تلاش معتمدان بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم شد.

حمید رضا بندانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر جلسات متعدد ایجاد صلح و سازش بین چند طایفه که منجر به وقوع ۶ فقره قتل عمدی مرد و زن مسلمان (سه فقره در سال ۱۳۹۴ و سه فقره در سال ۱۳۹۷ و جراحات شدید دو نفر دیگر در حوزه قضائی مهرستان) شده بود، برگزار گردید.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه قضایی مهرستان، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان شهرستان‌های ایرانشهر و خاش افزود: نشست‌های متعددی در راستای برقراری صلح و سازش بین این طوایف در مهرستان برگزار شد که ماحصل آن ایجاد صلح و سازش فی مابین بوده که در مراسمی بلوچی موسوم به پتران (خون بس) با حضور خانواده قاتل در منزل خانواده مقتولان و اذعان به اشتباه خویش رفع کینه و کدورت طرفین صورت گرفته و خواستار پایان درگیری و خصومت‌ها شدند.

بندانی ادامه داد: بر این اساس طرفین ضمن اعلام گذشت قطعی در دفترخانه اسناد رسمی سلاح‌های جنگی غیرمجاز بکار رفته را تحویل مرجع قضائی و متهمین قتل را نیز به مرجع قضائی معرفی کردند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد با تدابیر فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و محلی منطقه و برخورد قاطع قضائی در جهت پیشگیری از وقوع چنین جرائمی در سطح استان و شهرستان اقدامات انجام شود.

بندانی تصریح کرد: صلح و سازش پس از وقوع قتل‌ها نشانگر آن است که می‌توان با استفاده به موقع از ظرفیت‌های موجود و اقدامات فرهنگی مقتضی از وقوع اینگونه جرائم خشن تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد و صلح‌های اخیر در سطح شهرستان موجب امیدواری است و دستگاه قضائی با تمام ظرفیت قانونی از اینگونه اقدامات حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: با اینگونه اقدامات از بروز حوادث ناگوارتر و توسعه نا امنی در شهرستان پیشگیری می‌شود و همچنین در سایه امنیت پایدار است که توسعه فرهنگی - اقتصادی و اجتماعی وعمران و آبادانی این استان و شهرستان مهرستان میسر خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *