کدخدایی: اقدام شهید سلیمانی در حذف گروه‌های تروریستی خدمتی بزرگ به جامعه بشری است

14:33 - 23 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۶۰۹
کدخدایی: اقدام شهید سلیمانی در حذف گروه‌های تروریستی خدمتی بزرگ به جامعه بشری است
مشاور وزیر امور خارجه، گفت که اقدام شهید سلیمانی در حذف گروه‌های تکفیری و تروریستی خدمتی بزرگ به جامعه بشری است.

خبرگزاری میزان - دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی و مطالعاتی پیرامون تبیین شخصیت و معرفی خدمات سردار رشید اسلام و ایران، شهید قاسم سلیمانی، با عنوان «زمینه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی شکل گیری داعش و فعالیت آن» در مرکز مطالعات سیاسی بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد.

این نشست با سخنرانی و تبادل نظر اساتید دانشگاه و صاحب نظران مسائل منطقه‌ای و بین المللی با محوریت پیدایش موجودیت تروریستی داعش در منطقه و نقش ارزشمند شهید سلیمانی در مبارزه و نابودی داعش تشکیل یافت.

در این نشست عباسعلی کدخدایی، مشاور وزیر امور خارجه و رئیس کمیته حقوقی پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گزارشی از روند پیگیری این پرونده ارائه کرد.

وی برگزاری چنین نشست‌های فصلی و علمی را به عنوان نقشه‌ راهی با هدف تبیین خدمات و جایگاه برجسته شهید سلیمانی در نابودی داعش برای افکار عمومی دنیا ارزیابی کرده و اقدام شهید سلیمانی در حذف گروه‌های تکفیری و تروریستی را خدمت بزرگ به جامعه بشری عنوان کرد.

کدخدایی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به تبیین ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهید سلیمانی در مبارزه با داعش برای آیندگان، اظهار کرد: بررسی زمینه‌های پیدایش داعش و فعالیت‌های تروریستی آن بایستی با عطف توجه به نقش حمایتی آمریکا در تقویت و تشدید اقدامات تروریستی داعش بر اساس شواهد و مستندات موجود صورت بپذیرد.

در این نشست صاحب نظران و سخنرانان ضمن تبیین نقش ارزشمند و والای شهید سلیمانی در مبارزه با داعش در منطقه به بررسی زمینه‌ها و ابعاد مختلف پیدایش داعش در عراق، سوریه و افغانستان همچنین نقش آمریکا در ظهور و گسترش داعش و بهره برداری داعش از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جذب نیرو و گسترش فعالیت‌های تروریستی پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *