خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسید/مرگ‌بارترین اپیدمی اُوردوز تاریخ آمریکا با ۷۰ هزار مرگ

15:12 - 08 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۱۶۲۴
پایگاه نشریه «ایندیپندنت» گزارش داد که خودکشی در آمریکا به بالارین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است.

افزایش خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح در 50 سال اخیر/سال گذشته 47 هزار نفر در آمریکا خودکشی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه نشریه «ایندیپندنت» گزارش داد که خودکشی در آمریکا به بالارین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است.

ایندیپندنت می‌نویسد: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح طی ۵۰ سال اخیر رسیده و این امر به کاهش امید به زندگی منجر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس آمار دولتی بیش از سال گذشته بیش از ۴۷ هزار مورد خودکشی در آمریکا روی داده که این رقم برای سال پیش از آن کمتر از ۴۵ هزار نفر بوده است. مرگ‌ومیر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر (اُوردوز) نیز همچنان در حال افزایش است و به عنوان مرگبارترین اپیدمی اوردوز در تاریخ آمریکا سال گذشته از مرز ۷۰ هزار نفر عبور کرد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا سال گذشته بیش از ۲.۸ میلیون مرگ‌ومیر در آمریکا گزارش شده است که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۰ هزار مورد افزایش داشته است و بیشترین میزان مرگ‌ومیر در آمریکا از حدود یک قرن پیش تا کنون به شمار می‌رود.

ایندیپننت در ادامه گزارش خود افزود: متخصصان می‌گویند بخشی از این افزایش مرگ‌ومیر ناشی از افزایش و پیرتر شدن جمعیت است، اما مرگ در سنین پایین‌تر و به خصوص طبقه میانسال آمریکا است که بیشترین تأثیر را بر روی محاسبات امید به زندگی داشته است.

دکتر «ویلیام دیتز»، متخصص پیشگیری از بیماری در دانشگاه «جورج واشنگتن» می‌گوید: من واقعا عقیده دارم که مَردم به طور فزینده‌ای ناامید هستند و این امر به افزایش استفاده از مواد مخدر منتهی می‌شود، این امر به طور بالقوه به خودکشی منجر می‌شود.

بر اساس این گزارش مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *