رئیس کل دادگستری اردبیل: توجه به مناطق کم برخوردار و توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری لازمه تحقق عدالت اجتماعی است

20:32 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اردبیل: توجه به مناطق کم برخوردار و توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری لازمه تحقق عدالت اجتماعی است
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات شهری بر لزوم  توجه مسئولان به این مناطق و توسعه زیر ساخت‌های شهری در آن تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم جشن نسیم مهر با تبریک دهه کرامت و نیز فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی از خیرین استان به لحاظ مشارکت در کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان قدردانی کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن برگزاری اجلاسیه کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشته، عزت، افتخار، استقلال و سربلندی کنونی ایران اسلامی را مرهون جانفشانی، ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان دانست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های اداره کل زندان به ویژه کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های ۱۹ گانه ارزیابی، از مسئولان و کارکنان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل به خصوص در زمینه کسب مهارت، حرفه آموزی و نیز اشتغال مدد جویان قدردانی کرد.

وی انجام وظایف و احساس مسئولیت اجتماعی همه مردم به ویژه مسئولان در قبال خانواده‌های نیازمند را یک امر شرعی و قانونی ذکر کرده و با انتقاد از عدم توجه مسئولان شهری به مناطق محروم، گفت: رسیدگی به مناطق کم برخوردار و ایجاد خدمات رفاهی و اجتماعی در این مناطق به منظور تحقق  عدالت اجتماعی یک ضرورت است و باید مسئولان شهری با اتخاذ تدابیر لازم اقدامات موثری تری برای ایجاد مساوات در توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری به ویژه با اولویت توجه به مناطق کم برخوردار داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با قدردانی از اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمندان. اظهار کرد: هرچند اینگونه اقدامات خیرخواهانه بسیار ارزشمند است و باید استمرار داشته باشد، ولی باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی نسبت به پایدار سازی درآمد‌های خانواده‌های نیازمند و مستحق از طریق فراهم آوردن زمینه اشتغال آنان اقدام شود.

وی با اشاره به تأکیدات چند ساله اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، گفت: یکی از مهمترین عواملی که موجب بروز آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود فقر و عدم اشتغال و بیکاری است؛ لذا موثرترین راهکار برای پیشگیری از این معضلات اجتماعی اهتمام به مسائل اقتصادی و کمک به رشد و شکوفایی واحد‌های تولیدی و صنعتی به منظور فراهم آوردن اشتغال و توسعه آبادانی است که الحمدالله با توجه به وضعیت استان از حیث استعداد منطقه و وفور نعمت‌های الهی می‌توان اقدامات شاخصی در بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه انجام داد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین استان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *