خط روشن است کار می خواهد

13:15 - 07 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۱۲۹۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
"آنچه در نظر بود در دیدار دیشب رهبر انقلاب با بازیگران و کارگردانان و تهیّه‌کنندگان سیما گفته شود و به خاطر تمام شدن وقت گفته نشد" یعنی لزوما حرف‌هایی مهم‌تر از آنچه در دیدار گفته شده، در متن نیامده، هر چند اهمیت حرف‌ها مشخص است.

 - گروه فرهنگی؛ شب گذشته یادداشت رهبر معظم انقلاب در مورد فیلم و سریال تلویزیونی رونمایی شد. این خبری بود که خبرگزاری‌ها منتشر کردند و در خبر‌ها آمده بود که علی عسکری رئیس رسانه ملی، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما، مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیونی و جمعی از هنرمندان، تهیه کنندگان و نویسندگان مجموعه‌های تلویزیونی در این مراسم رونمایی از یادداشت رهبری حضور داشتند و مراسم از ساعت ۱۸ تا حوالی ۲۳ به طول کشیده است.

بیشتر بخوانید: یادداشت رهبر انقلاب پس از دیدار با جمعی از برنامه‌سازان صداوسیما

اصل یادداشت، اما چیست؟ نکاتی که رهبری فرمودند: "آنچه در نظر بود در دیدار دیشب با بازیگران و کارگردانان و تهیّه‌کنندگان سیما گفته شود و به خاطر تمام شدن وقت گفته نشد" یعنی لزوما حرف‌هایی مهم‌تر از آنچه در دیدار گفته شده، در متن نیامده، هرچند اهمیت حرف‌ها مشخص است، اما اینگونه جلوه دادن موضوع که گویی مهمترین حرف‌های رهبر معظم انقلاب، در خصوص فیلم و سریال همین حرفهاست، جفای به رهبری است. رهبر انقلاب در طول سالیان مختلف، در حوزه نمایش و فیلم و سریال صحبت‌های بسیار دقیق‌ و جدی‌ و با جزییات دارند. خیلی از این حرف‌ها در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب موجود است، برخی هم تبدیل به کتاب و جزوه شده است و معمولا در کتابخانه مدیران فرهنگی کشور موجود است. امام خمینی(ره) نیز در سی ام شهریور ماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در پیامی خطاب به هنرمندان و خانواده شهدا به تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد پرداختند که به منشور هنر متعهد معروف شد.

از زمان صدور این پیام تا کنون همواره در محافل مختلف، پیام نورانی امام زینت المجالس بوده و همه از لزوم اهتمام به آن سخن بر زبان رانده‌اند، ولی در عمل چیزی که رخ داده و نتیجه را مخاطب می‌تواند در آثار مشاهده کند! چند وقت پیش هم از نوشته رهبر انقلاب بعد از دیدار با مستندسازان انقلابی منتشر شد که عنوان "منشور مستند انقلاب اسلامی" را به آن اختصاص دادند. آیا واقعا مشکل ما در عرصه فرهنگ، نبود خط‌کش و نداشتن چراغ راه است؟ رهبر انقلاب در دیدار دیگری از تلخی بیش از حد سریال‌های تلویزیون به همین مدیران گلایه نکرده بودند؟ 

بیشتر بخوانید: طنازهای واقعی را تقویت کنید

حقیقت این است که در دیدار‌ها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجموعه تلویزیون و روسای تلویزیون در طول این سال‌ها فرموده‌اند، حرف‌های عمل نکرده زیادی هست، اما وقتی بجای عمل، اراده بر این باشد که پشت دستخط جدید رهبر انقلاب قایم شوند، نتیجه برگزاری همین مراسم‌های رونمایی می‌شود! واقعیت این است که معطل دستخط رهبری برای کار و مجاهدت و دقت در تولید آثار هنری نباید باشیم، خط روشن است، کار کردن میخواهد و دقت، اما خب چه کنیم که حرف زدن از دغدغه‌های رهبری از عمل کردن به آن برای مدیران راحت‌تر است!

آیا فقط منتظر دستخط رهبری هستید؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *