صرفه‌جویی یا خرابی موقت دلیل خاموشی برخی از پله‌های برقی مترو است

12:28 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۲۷
صرفه‌جویی یا خرابی موقت دلیل خاموشی برخی از پله‌های برقی مترو است
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در رابطه با دلیل خاموش بودن برخی از پله‌های برقی مترو گفت: به طور کلی پله برقی‌های مترو یا بر اساس برنامه ریزی خاموش شده و یا موقتا دچار خرابی شده‌اند.

خبرگزاری میزان - مسعود درستی در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در شرکت متروی تهران یک‌هزار و ۱۸۹ پله برقی در خطوط هفت گانه سرویس دهی می‌کند و ما تلاش می‌کنیم تا همیشه روشن باشند، از حدود ۱۲ روز قبل پله برقی ایستگاه دروازه دولت برای اورهال اساسی خاموش است و پیش‌بینی می‌شود از ۲۹ اردیبهشت مجددا راه‌اندازی شود. 

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از پله‌های برقی سال‌های طولانی است که خدمت رسانی می‌کنند و امسال برنامه اساسی برای اورهال پله‌های برقی داریم، ادامه داد: برخی پله‌ها را در ساعت‌های غیر پیک و در ایستگاه‌هایی که پله‌های موازی دارند به سبب صرفه جویی در مصرف برق خاموش می‌کنیم.

درستی با بیان اینکه ۲ پله برقی ایستگاه نبرد امروز صبح خراب شدند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت ۴ عصر درست شوند افزود: خرابی کمتر از ۲۴ ساعته پله‌ها در آمار خرابی ثبت نمی‌شوند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه به طور کلی پله برقی‌های مترو یا بر اساس برنامه ریزی خاموش شده و یا موقتا دچار خرابی شده‌اند اظهار کرد: پله برقی‌های مترو ۱۰ برند مختلف دارند که تعدد برند‌ها نگهداریشان را سخت می‌کند. بین ۲ تا ۳ سال از اسکپایر شدن روغن‌ برخی از پله‌برقی‌ها می‌گذرد و باید به پله برخی از ایستگاه‌ها رسیدگی شود.

وی ضمن اشاره بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تامین قطعه کردیم و از نیمه دوم سال گذشته توجه ویژه به پله برقی‌های مترو صورت گرفته است توضیح داد: سال‌های زیادی از عمر پله‌ها می‌گذرد و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا جایی که ممکن است پله‌های برقی را با کیفیت نگه داریم.

درستی ضمن اشاره به اینکه برخی از آسانسورهای مترو با استاندارد مغایرت‌هایی داشتند عنوان کرد: ۱۵۵ آسانسور در متروی تهران وجود دارد که ۳ مورد از آن‌ها خراب هستند و ۸۷ آسانسور به دلیل استاندارد نبودن کار نمی‌کنند. 

مدیرعامل متروی تهران ادامه داد: کمبود و خرابی در ناوگان را به هیچ وجه انکار نمی‌کنیم، هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم، این ناوگان ایراداتی دارد که در طول روز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، فعالیتی در حجم حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حرکت و ۵۴ هزار کیلومتر مسافت بدون خطا و مشکلات انجام نمی‌شود. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن خارجی و ۱۱۳ دستگاه واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده است گفت: امروز ۱۳۵ رام قطار و حدود هزار واگن درحال گردش وجود دارد و با خرید قطارهای جدید ظرفیت دو برابر می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *