مشکلات اجرای برخط ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری استان کردستان مرتفع شد/بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد استان کردستان و زندان سنندج /حمایت از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با رتبه بالاتر

22:16 - 14 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۹۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات اجرای برخط ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری استان کردستان مرتفع شد/بازدید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد استان کردستان و زندان سنندج /حمایت از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با رتبه بالاتر
در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و هیات عالی قضایی به استان کردستان، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در این استان از برخی سازمان های تابعه قوه قضاییه با هدف رفع مشکلات و ارتقای فناوری استان بازدید کرد و در جمع مدیران ارشد و کارکنان فناوری قضایی استان حضور یافت و پس از شنیدن نقطه نظرات آنان،راهکارهای لازم برای حل مشکلات و ارتقای فناوری استان را صادر کرد.

خبرگزاری میزان_ مدیران ارشد و کارکنان فناوری دادگستری استان کردستان با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی دیدار کردند. در این دیدار رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بهره گیری از فناوری های نوین را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه فناوری های نو و تکنولوژی های روز دنیا ،زمینه خدمات با کیفیت تر به مردم را فراهم کرده است بر لزوم ارتقای خدمات شایسته تر تاکید کرد.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برخی از اقدامات تحولی  قوه قضاییه از قبیل  ابلاغ الکترونیک، دادرسی الکترونیکی، پابند الکترونیک، خدمات غیر حضوری، استعلامات الکترونیک قضایی  مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هوشمندسازی قوه قضاییه با سرعت در حال طی شدن است تاکید کرد امروز سامانه های قضایی توانستند اطاله دادرسی را کاهش دهند و در جهت اتقان آرای قضایی و آرای با کیفیت تر و متقن تر گام بردارند.محمد کاظمی فرد در این جلسه تاکید کرد باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا خدمات باکیفیت تری ارائه دهیم و نتیجه نهایی این خدمات، خدمت به مردم است و با ارائه خدمات باکیفیت تر زمینه رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی را فراهم سازیم.

 

 

کاظمی فرد امروز با حضور در پزشک قانونی استان کردستان،ارتباط الکترونیک میان پزشکی قانونی و فراجا این استان را مورد بررسی قرار داد و راهکارهای لازم برای حل مشکلات در زمینه فناوری و همچنین ارتقای آن را صادر کرد.همچنین مشکلات اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری که ارتباط برخط میان کلانتری ها و مجتمع های قضایی است در این استان برطرف شد.در اجرای این ماده که در جهت خدمت به مردم و تسریع فرایند ها صورت می گیرد فرد با حضور در کلانتری شکواییه خود را مطرح می‌کند. سپس شکواییه فرد به صورت الکترونیک و برخط به مجتمع قضایی ارسال می‌شود و هر اقدامی که بر روی پرونده نیاز باشد به صورت الکترونیک و برخط انجام می‌شود. این موضوع باعث سرعت خدمت‌رسانی به مردم شده است. رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع برخی از ویژگی‌های اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری به صورت الکترونیک و برخط است. امروز مشکلاتی که در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری در استان کردستان وجود داشت برطرف و زمینه سرعت دهی خدمت به مردم و تسریع فرایندها فراهم شد.

 

در این سفر استانی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از مرکز ثبت اسناد و املاک این استان بازدید کرد و فناوری این مرکز را مورد بررسی قرار داد .همچنین محمد کاظمی فرد با حضور در زندان سنندج روند دادرسی الکترونیک زندانیان استان را مورد ارزیابی قرار داد.در این شکل دادرسی که به صورت الکترونیک برگزار می‌شود حداقل یکی از طرفین پرونده زندانی است.این شکل از دادرسی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد دادرسی‌های زندانیان در کشور به صورت الکترونیک برگزار می شود.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با مدیران دفاتر خدمات قضایی استان کردستان نیز دیدار کرد.در این دیدار مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند. 

 

محمد کاظمی فرد در این دیدار با بیان اینکه معتقدیم خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید مشکلات قوه قضاییه را حل کنند تاکید کرد یکی از مشکلات مهم در قوه قضاییه ورودی بالای پرونده می باشد که دفاتر می توانند در این زمینه نقش سازنده ای ایفا کنند و با استفاده از صلح و سازش و مشاوره های حقوقی  مانع از ایجاد یک ورودی جدید بشوند. 

تقویت دفاتر از دیگر سخنان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جمع مدیران خدمات الکترونیک قضایی استان کردستان بود.محمد کاظمی فرد با بیان اینکه برگزاری آزمون و جذب مدیران دفاتر خدمات قضایی جدید با همین هدف صورت گرفته است از حمایت از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با رتبه بالا و با کیفیت بالاتر خبر داد و تاکید کرد طرح های تشویقی برای این گروه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نظر گرفته ایم. در این جلسه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بار دیگر تاکید کرد که دفاتر خدمات قضایی یک فرصت برای حل برخی از مشکلات در قوه قضاییه است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *