جولان شکارچیان جنسی در آمریکا/کشف ۷ جسد در اوکلاهاما

11:14 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۳۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جولان شکارچیان جنسی در آمریکا/کشف ۷ جسد در اوکلاهاما
کودکان و نوجوانان آمریکایی در فضا‌های مختلفی با خطر مواجهه با شکارچیان جنسی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – اداره تحقیقات ایالت اوکلاهما آمریکا اعلام کرد که ۷ جسد را در ساختمان «مک فادن» ۳۹ ساله، فرد ثبت شده در فهرست مجرمان جنسی این ایالت کشف کرده است.

این اداره اعلام کرد که این اجساد متعلق به «مک فادن»، اعضای خانواده اش و احتمالا دو نفر از دختران نوجوان اخیرا مفقود شده هستند و از اعضای خانواده دختران نوجوان مفقود شده برای شناسایی اجساد خواست در محل حضور یابند.

با وجود این، پلیس منطقه اعلام کرد که هنوز قربانیان به صورت رسمی از سوی پزشکی قانونی منطقه شناسایی نشده اند، اما جست‌وجو برای یافتن نوجوانان مفقود شده و «مک فادن» متوقف شده است.

پلیس اوکلاهما پیشتر اعلام کرده بود که این دو دختر نوجوان احتمالا قربانیان جدید شکارچی جنسی ۳۹ ساله هستند، چرا که به تازگی همراه وی دیده شدند.

«مک فادن» در سال ۲۰۰۳ به تجاوز جنسی درجه یک محکوم و در اکتبر ۲۰۲۰ از زندان آزاد شد؛ سوابق دادگاه نشان می‌دهد که قرار بود او روز دوشنبه برای شروع محاکمه هیئت منصفه به اتهام درخواست رفتار جنسی از یک خردسال و داشتن فیلم‌های مستهجن از کودکان در دادگاه حاضر شود.

در ۱۲ آوریل نیز در پی اجرای عملیاتی مخفی در لاس وگاس ایالت نوادا، ۱۵ شکارچی جنسی دستگیر شدند.

اجرای چنین عملیات‌هایی برای شناسایی شکارچیان جنسی در آمریکا غیرمعمول نیست.

جولان شکارچیان جنسی در آمریکا

در بررسی موضوع شکارچیان جنسی باید پیش از هر چیز به تفاوت میان شکارچیان و مجرمان جنسی توجه داشت؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های شکارچیان جنسی می‌توان به پرخاشگری، اقدام جهت استثمار جنسی قربانیان و پخش تصاویر مستهجن از قربانیان اشاره کرد.

نکته مهم این که در شمار زیادی از ایالت‌های آمریکا میان مجرمان و شکارچیان جنسی تفاوتی قائل نمی‌شوند؛ این امر هم به نبود آمار‌های درست و هم ناکامی در پیشگیری از روند رو به رشد این بحران منجر می‌شود.

بر اساس گزارش تهیه شده درباره مجرمان جنسی در آمریکا در سال ۲۰۲۳، تعداد مجرمان جنسی در سال جاری میلادی حدود سه درصد رشد داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد تا فوریه ۲۰۲۳، مجموعا اسم ۷۸۶ هزار و ۸۳۸ نفر در فهرست مجرمان جنسی ایالتی ثبت شده بودند؛ این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود سه درصد افزایش داشته است.

ایالت‌های اورگان و آرکانزاس بالاترین نرخ مجرمان جنسی را در آمریکا دارند؛ ایالت تگزاس بیشترین تعداد مجرمین جنسی ثبت شده (نزدیک به ۱۰۱ هزار) را دارد که حدود ۱۳ درصد از مجرمان جنسی ثبت شده در سطح ملی را شامل می‌شود؛ پس از تگزاس، ایالت کالیفرنیا با کمتر از ۶۲ هزار مجرم جنسی قرار دارد.

کودکان و نوجوانان؛ قربانیان آسیب پذیر شکارچیان جنسی

کودکان و نوجوانان به شدت در برابر شکارچیان جنسی آسیب پذیر هستند.

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۹ هزار کودک در آمریکا قربانی آزار جنسی شدند؛ آمار‌ی که در قیاس با سال‌های گذشته رشد داشته است.

ایالت‌های آرکانزاس، آلاباما، می‌سی‌سی‌پی، اوهایو و ایندیانا بالاترین میزان آزار جنسی کودکان را ثبت کردند.

در حال حاضر بیش از ۳۷ میلیون آمریکایی بزرگسال بازمانده آزار جنسی در آمریکا ثبت شده اند؛ از هر پنج دختر یک نفر و از هر ۱۳ پسر یک نفر قبل از ۱۸ سالگی قربانی آزار جنسی می‌شود.

چرایی تداوم بحران

ناکامی مقام‌های ایالتی و فدرال در شناسایی شکارچیان جنسی و ایجاد موانع در مسیر ارتکاب جنایت از سوی آنان مهم‌ترین دلیل تداوم و رشد بحران شکارچیان جنسی است.

این در حالی است که این بحران در حال سرریز شدن به اماکن و بخش‌های مختلف جامعه است؛ اکنون شکارچیان جنسی نه تنها در فضاهای مختلف جامعه از جمله در کلیسا‌های کاتولیک حضور دارند، بلکه فضای آنلاین را به محلی مناسب برای اجرای نقشه‌های خود تبدیل کرده اند.

رشته عملیات‌های مخفی که برای دستگیری شکارچیان جنسی که در سراسر آمریکا انجام می‌شود، راهکارهایی مقطعی و موقت هستند؛ در حال حاضر حدود ۱۴۵ هزار شکارچی جنسی کودکان در زندان‌های آمریکا حضور دارند که نهایت مدت محکومیتشان هشت سال است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *