رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در تولید زیرسامانه‌های پهپادی به حد بلوغ کامل رسیده‌ایم

0:32 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۴۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع: در تولید زیرسامانه‌های پهپادی به حد بلوغ کامل رسیده‌ایم
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: در تولید زیر سامانه های پهپادی به حد کاملی از بلوغ رسیده ایم و تولیدکنندگان ما شامل سازمان های دیگر وزات دفاع و شرکت های دانش بنیان هستند و در زنجیره تامین ما قرار دارند که می توانند تولید بالا را در آینده نوید دهند.

خبرگزاری میزان_ امیر سرتیپ خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و امیر دریادار موسوی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی ویژه خبری امشب(۳۱ فرودین ماه) به تبیین ارتقای توان پهپادی ارتش با بکارگیری پهپادهای راهبردی پرداختند.

 

امیر سرتیپ خواجه فرد با بیان اینکه ما در راستای تکمیل سبد محصولی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی از لحاظ کاربردهای مختلف به تنوع محصول رسیده ایم، گفت: از حدود دو سال قبل طی یک تفاهم راهبردی میان ارتش و وزارت دفاع و تاکید امیر آشتیانی، وزیر دفاع که تاکیدشان بر تولید و رسیدن به سقف مورد نیاز بود سعی کردیم تا به سقف مورد نیاز ارتش در حوزه پهپادی برسیم.

 

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به پهپادهایی که امروز به ارتش الحاق شد، اظهار داشت: در آستانه ۲۹ فرودین، پهپادهای مختلف به نیروهای چهارگانه ارتش تحویل شد که عمدتا پیش از این نیز با همین عناوین به این نهاد تحویل شده بودند، منتها آنچه به آن توجه داریم دریافت بازخورد از ارتش در تحویل دهی های مختلف بوده و این بازخوردها به طور عمده در میدان های رزم و رزمایش هایی که انجام می شود به دست می آید و این پهپادها روز به روز در فرآیند ارتقا قرار گرفته اند.

 

وی اظهار داشت: همه پهپادهایی که امروز به ارتش الحاق شد در داخل کشور و در مجموعه وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان طراحی و تولید شده اند به همین دلیل دفاتر طراحی و طراحان اصلی این پهپادها این توانایی را دارند که این بازخوردها را در جزئیات این پرنده ها ایجاد کنند.

 

امیرخواجه فرد تاکید کرد: هدف ما این است که کمیت پهپادها را افزایش دهیم و این فرآیند به خوبی در حال انجام است و نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بنا به ماموریت هایی که دارند این پهپادها را در راستای ماموریت های شان به کار خواهند گرفت.

 

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افزود: ما اکنون در تولید زیر سامانه های پهپادی به حد کاملی از بلوغ رسیده ایم و تولیدکنندگان ما که شامل سازمان های دیگر وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان هستند در زنجیره تامین ما قرار دارند که می توانند تولید بالا را در آینده نوید دهند.

امیردریادار موسوی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: حوزه سامانه ها و تجهیزات بدون سرنشین، استفاده و بهره برداری از این تجهیزات در ارتش های دنیا و در نبردهای اخیر رشد بسیار صعودی و افزایشی داشته و این به دلیل این است که کشورها به دنبال آن هستند که دو عامل اثرگذار در نبردها که عامل هزینه ای و عامل تلفات نیروی انسانی است را بتوانند مدیریت و کنترل کنند.

 

وی افزود: از آنجا که سامانه ها و تجهیزات بدون سرنشین در کنترل این دو مولفه بسیار توانمند و اثرگذار هستند ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان و همراه سایر کشورهای پیشرفته به دنبال تقویت توان و قابلیت های این حوزه در نیروهای چهارگانه  است.

 

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خبری که اخیرا به استحضار مردم ایران اسلامی رسید، بخشی از قراردادها و نیازمندی ها و مطالبات نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در یک اقدام و همکاری مشترک با وزارت دفاع و پشتیبانی تهیه شد و به پیکره سازمان رزم ارتش ملحق شدند.

 

امیردریادار موسوی افزود: این تجهیزات قادر هستند که در بحث پایش، شناسایی  و مراقبت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی هم به صورت مستقل توسط هر نیرو به صورت تخصصی و هم به صورت مشترک در قالب عملیات مشترک مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد؛ در عملیات رزمی و آفندی، بخشی از طرح های عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران متکی و بر پایه پرنده های بدون سرنشین است که خوشبختانه امروز با ظرفیت هایی که ایجاد شده، این قدرت و توان را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای چهارگانه فراهم کرده که ما بتوانیم اقدامات آفندی علیه اهداف دوردست را به راحتی، برنامه ریزی و به مرحله اجرا در آوریم.

 

وی بیان کرد: این پرنده ها به گونه ای سازماندهی، طراحی و ساخته شده اند که بتوانند به صورت مشترک توسط نیروها به کار گرفته شوند، یعنی ما می توانیم پرنده را از ساحل پرتاب کنیم و در یک نقطه ای در دریا، هدایت و کنترل آن را توسط شناور بر عهده بگیریم و ادامه ماموریت و انجام عملیات را داشته باشیم.

 

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشابه و نزدیکی این پرنده ها به یکدیگر به واسطه این است که از نظر کاربری و آموزشی، کار را به مراتب برای ما راحت تر خواهد کرد و نیروها می توانند در شرایط لزوم به عنوان هم افزایی در برابر  دشمن سایر نیروهای خود را همیاری کنند.امیردریادار موسوی خاطر نشان ساخت: یکی از ویژگی های پرنده های بدون سرنشین و سامانه های موشکی که در اختیار نیروهای مسلح ما قرار دارد این است که این ظرفیت ها و قابلیت ها بومی هستند. 

 

وی ادامه داد: پهپادهای راهبردی این قابلیت را دارند که علیه اهداف راهبردی و دوردست دشمن همانند یک سامانه موشکی عمل کنند و بتوانند آن را منهدم کنند یعنی یک پرنده بدون سرنشین هم به صورت انفرادی و هم به صورت شبکه ای می توانند در ترکیب با سامانه های موشکی از مناطق و نقطه های مختلف علیه اهداف مورد نظر به کار برده شوند.

 

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این ظرفیت ها و قابلیت ها با استفاده از شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه این کشور در یک هماهنگی، تعامل و هم افزایی بین ارتش و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی حاصل شده است یعنی این که ما مطالبه و نیاز عملیاتی را برای مراکز تحقیقاتی، آموزشی و دانش بنیان تعریف می کنیم، در جلسات تخصصی اساس کار و نیازمندی های ضروری و مطالبات را برای آن ها بیان می کنیم و در یک کار مشترک، بحث طراحی و ساخت در دستور کار قرار می گیرد و مجددا در آزمایشات میدانی با همکاری ارتش این سامانه ها ارزیابی و نقطه نظرات مجددا به طراحان و سازندگان برگردانده  می شود و در رفت و برگشتی که بین دو طرف وجود دارد باعث می شود که ما به یک محصول نهایی برگرفته از قابلیت ها و ظرفیت هایی که مطالبات عملیاتی برای آن ها تعریف شده دسترسی  پیدا کنیم.

 

دریادار موسوی ادامه داد: سپس محصول بر خط تولید انبوه قرار می گیرد و شاهد هستیم که تعداد زیادی از آن ها در اختیار نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و بخشی از این ظرفیت ها و قابلیت ها در پایگاه های پنهان و زیرزمینی در مناطق مختلف به صورت شبانه روزی آمادگی ماموریت محوله را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

 

 


برچسب ها: وزارت دفاع

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *