تقویت فرهنگ بسیج کلید حل مشکلات جامعه است

10:18 - 06 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۸۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه فرهنگ بسیج؛ فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است گفت: مهمترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار مردمی مسئولان قضایی این استان که در مسجد الغدیر صورت پذیرفت، گفت: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است تا جامعه با آن به سمت رشد و تعالی پیش رود و مهمترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی همین فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.


رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تقویت فرهنگ بسیج کلید حل مشکلات جامعه است افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ بسیج را در رفتار، زندگی فردی و اجتماعی و سیاست حاکم کنیم، چون این فرهنگ مطابق با فطرت و فرهنگ اسلام ناب محمدی است، اگر در آمار بنگریم هر جا فرهنگ اصیل بسیج حاکم بوده است میزان جرائم و آسیب‌ها در حداقل ممکن بوده است.


وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید فرهنگ و باور‌های دینی و ارزش‌های معنوی را حاکم کنیم و این راه حل کمترین هزینه و زمان را برای ما دارد و امروز یکی از مصادیق بارز آن شجره طیبه بسیج است که همه باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.


قدرتی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی احقاق حق و تحقق عدالت است، افزود: این دستگاه به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات اجتماعی و جرایم جامعه را کاهش دهد و اقدامات آن به تنهایی کافی نیست بلکه این کار به تقویت بعد اعتقادی و دینی متکی است.


رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه حق بشر زندگی در آرامش و آسایش است و این مهم باید تامین شود، تصریح کرد: همه آحاد جامعه خواستار برخورداری از یک زندگی با کم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و همچنین رعایت عدالت هستند.


وی با اشاره به اینکه آرامش به ابعاد روحی انسان‌ها بازگشته و این موضوع به حقیقت ذات بشر مربوط است، افزود: در اصل ایمان صالح است که می‌تواند انسان را به آرامش واقعی برساند و با کاهش آسیب‌های اجتماعی به تنهایی نمی‌توان آرامش را در دل و روح انسان‌ها به طور تمام و کمال جاری ساخت.


وی با بیان اینکه به گفته ائمه اطهار (ع) مردم، مسلمان و غیرمسلمان به سه اصل امنیت، عدالت و رفاه نیازمند هستند، ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد بشر در زمینه کسب رفاه، راه را بی راهه رفته و نمی‌توان همه آسایش و آرامش در زندگی یک فرد را تنها به این زمینه خلاصه کرد.


قدرتی با بیان اینکه اسلام، به ویژه در مذهب شیعه به خوبی راه سعادتمندی برای افراد را نشان داده و در زمینه مسائل مختلف یک مساوات و منطق عالی را شاهد هستیم، افزود: شیعه از یک هویت و بصیرت خاص و درک نسبت به تمام بشریت برخوردار بوده به نوعی که قواعد و دستورات آن ما را به یک آرامش و آسایش واقعی و حقیقی می‌رساند.


رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: اسلام و قرآن نسخه‌ای بی بدیل برای هدایت بشر هستند و اگر انسان‌ها خواستار رسیدن به رفاه، آرامش، آسایش و سعادتمندی واقعی هستند باید به این ۲ مساله اتکا کنند.


وی در پایان افزود: باید ببنیم فعالیت‌های ما از جمله در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست تا چه حد با قرآن و دستورات دینی همگرایی و هماهنگی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *