چمدان‎های گم شده؛ چالش جدید شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

14:39 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۴۴
چمدان‎های گم شده؛ چالش جدید شرکت‌های هواپیمایی آمریکا
یک گزارش نشان می‎دهد از حدود ۱۱۵ میلیون چمدانی که در هواپیما‌ها در آمریکا بین نوامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳ قرار داده شده، حدود یک درصد گم شده یا آسیب دیده است.

خبرگزاری میزان - سفر می‌تواند استرس‌زا باشد. برای سفر باید برنامه‌ریزی داشت، پرواز را رزرو و امیدوار باشید که در یک دوره ناآرامی بد قرار نگیرید. حتی پس از رسیدن به مقصد، ممکن است با یک مانع غیرمنتظره و ناگوار روبرو شوید: چمدان آسیب دیده یا گم شده.

چه تعداد چمدان گم شدند؟

به گزارش هیل، اگرچه برای آمریکا ناامید کننده است، داده‌ها نشان می‌دهد که این یک رویداد نسبتاً نادر است و از حدود ۱۱۵ میلیون چمدانی که در هواپیما‌ها بین نوامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳ قرار داده شده، حدود یک درصد گم شده یا آسیب دیده است.

با این حال، طبق داده‌های مربوط به همان دوره زمانی، برخی از خطوط هوایی بیش از سایرین در موضوع چمدان‌ها سوء مدیریت داشته‌اند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات دفتر حمایت از مصرف کننده هوانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا، در بین این سه ماه، همه ۱۰ شرکت حمل و نقل بزرگ کشور هزاران بسته و یا چمدان را به اشتباه حمل کردند.

اگرچه شرکت هواپیمایی Southwest بیشترین بار را در طول هر سه ماه داشت و با وجود کاهش پرواز‌ها در ماه دسامبر ناشی از مشکلات برنامه‌ریزی و طوفان‌های زمستانی، این مسافران خطوط هوایی «امریکن» بودند که در اواخر سال ۲۰۲۲ و تا سال ۲۰۲۳ بیشتر تحت تأثیر مدیریت اشتباه چمدان‌ها نادرست قرار گرفتند.

جابجایی بیش از ۲۵ میلیون چمدان 

در طول سه ماه، «امریکن ایرلاینز» و شرکای آن بیش از ۲۵ میلیون چمدان را جایجا کردند. از این تعداد، بیش از ۲۵۲ هزار و ۷۰۰ مورد سوء مدیریت قرار گرفتند، به این معنی که تقریباً از هر ۱۰۰ بسته یا چمدان، یک مورد گم شده، آسیب دیده، با تاخیر در دسترس قرار گرفته و یا به سرقت رفته است.

به طور کلی، Allegiant Air کمترین سوء مدیریت در موضوع جابجایی چمدان‌ها را داشت. 

صرف نظر از اینکه چمدان مسافری آسیب دیده، با تأخیر به دستش رسیده و یا گم شده است، شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند مهم است که این موضوع در اسرع وقت گزارش شود.

بسته به اتفاقی که برای چمدان مسافران می‌افتد، ممکن است مسافران واجد شرایط بازپرداخت توسط شرکت هواپیمایی خود باشند.

نگاهی به مقررات حمل و نقل

مقررات فعلی اداره حمل و نقل آمریکا می‌گوید خطوط هوایی موظفند در صورت آسیب دیدن، تأخیر یا گم شدن چمدان به مسافران غرامت بپردازند. 

وقتی صحبت از چمدان‌های آسیب دیده در پرواز‌های داخلی آمریکا به میان می‌آید، خطوط هوایی مجازند مسئولیت خود را در پرداخت غرامت با حداکثر ۳ هزار و ۸۰۰ دلار محدود کنند. 

در بیشتر پرواز‌های بین‌المللی از مبدا و یا به مقصد آمریکا، حداکثر تعهد حدود هزار و ۷۸۰ دلار است.

اگر چمدان آسیب ببیند، شرکت هواپیمایی مسئول تعمیر آن یا جبران خسارت وارده یا محتویات چمدان در آن زمان است. البته اخطار‌هایی در این رابطه وجود دارد. اگر یک چمدان قبل از تحویل به ایرلاین آسیب دیده باشد، یا اگر به دلیل بسته‌بندی نامناسب آن آسیب دیده باشد، خطوط هوایی مسئولیتی در قبال تعمیر آن یا بازپرداخت خسارت آن ندارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *