وحدت حول محور محبت پیامبر (ص) ریسمان محکمی برای مسلمانان است

12:51 - 05 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۵۹۲
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه جشن‌های بهار مهربانی و ششمین همایش بزرگ یاران صلوات گفت: امروز وحدت حول محور محبت پیامبر (ص) ریسمان محکمی برای مسلمانان است که باید به آن چنگ بزنند.

به گزارش گروه جامعه در آیین اختتامیه جشن‌های «بهار مهربانی» و ششمین همایش بزرگ یاران سعید اوحدی اظهار داشت: با تولد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) زیباترین و بزرگ‌ترین هدیه الهی نصیب عالم بشریت شده است، حضور پرشور مردم در مراسم شادی پیامبر (ص) فضای معنوی را ایجاد می‌کند که می‌توان از آن در راستای اهداف اسلام استفاده کرد.

اوحدی با بیان اینکه پیامبر (ص) همه وجود خود را فدا کرد که انسان‌ها در مسیر سعادت قرار بگیرند، گفت: ما نیز به یمن این جان‌فشانی تلاش خود را به کار بستیم تا در راستای شادی ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) ۵۰۰ برنامه را در شهر تهران برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال ویژه شهروندان هم مواجه شدیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: امروز وحدت حول محور محبت پیامبر (ص)؛ ریسمان محکمی برای مسلمانان است که باید به آن چنگ بزنند. قرآن می‌فرماید «قدر پیامبر (ص) خود را بدانید چراکه او کسی است که وقتی می‌دید امت در رنج است غم عالم بر قلبش فرود می‌آمد.» در وجود خود بررسی کنیم ما تا چه حد غم برادران خود را به دل داریم.

در ادامه محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی ارشاد و مشاور وزیر ارشاد دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: همه روز‌ها و ماه‌ها مورد عنایت خداوند است، اما برخی روز‌ها و ماه‌ها نظیر ربیع الاول که با ولادت پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع)، ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه (ع)، لیله المبیت و هجرت پیامبر (ص) همزمان شده دارای امتیازات و فضایل خاص است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعالیم پیامبر (ص) دو بخش دارد، عنوان کرد: بخشی از تعالیم پیامبر (ص) در حوزه بینش و معرفت نسبت به توحید، قیامت و غیب است بخش دیگر در روش و منش و ارائه عدالت، کرامت و زیستن اخلاقی و عبادی است.

احمدی بیان کرد: بر اساس آیات قران؛ پیامبر (ص) بهترین الگو برای کسانی است که می‌خواهند سبک زندگی آنان بر مبنای انسانیت و اخلاق شکل گیرد. در همه زمان‌ها و برای همه انسان‌ها هیچ الگویی بهتر از روش زندگی پیامبر (ص) برای سعادت دنیا و آخرت نیست.

وی در ادامه با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری جشن‌های گسترده پیامبر مهربانی در تهران گفت: امید که در کنار جشن شادی پیامبر (ص) ما به معرفت لازم دست پیداکرده و شانیت امت پیامبر (ص) را در حد کمال داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *