نادیده گرفته شدن ۹۰ درصد تجاوز‌های جنسی علیه زنان در سرزمین‌های اشغالی

10:23 - 05 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۴۷۴
زنان شرکت کننده در تظاهرات در تل‌آویو که از شنیده شدن صدایشان توسط مقامات اظهار ناامیدی می‌کردند، بر واقعیت تلخ این جامعه تاکید داشتند که طی آن از ۱۰ مورد پرونده تجاوز جنسی، ۹ مورد بدون در نظر گرفتن محکومیت برای متهم مختومه اعلام می‌شود.
تظاهرات گسترده در  اعتراض به تجاوز جنسی در رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین الملل ، همزمان با برگزاری تظاهرات در اعتراض به خشونت جنسی علیه زنان در سراسر اروپا، فلسطین اشغالی نیز شاهد تظاهرات گسترده زنان معترض بود.

به گزارش جروزالم، در تظاهرات روز یکشنبه در تل آویو ۲۰۰۰ زن معترض صهیونیست به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعار‌هایی مانند "ما دیگر سکوت نخواهیم کرد"، "نه یعنی نه" و ... اعتراض خود به خشونت علیه زنان در سرزمین‌های اشغالی را مورد انتقاد و اعتراض قرار دادند.

زنان شرکت کننده در تظاهرات که از شنیده شدن صدایشان توسط مقامات صهیونیست اظهار ناامیدی می‌کردند، بر واقعیت تلخ این جامعه تاکید داشتند که طی آن از ۱۰ مورد پرونده تجاوز جنسی، ۹ مورد بدون در نظر گرفتن محکومیت برای متهم مختومه اعلام می‌شود. این امر سبب می‌شود دخترانی که مورد حمله قرار گرفته اند، مجبور به ترک مدرسه شوند.

زنان معترض با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ تجاوز، خواهان تغییر در اولویت‌های امنیتی بودند؛ آنان معتقد بودند امنیت زنان در مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی جایگاهی ندارد.

سازمان دهندگان این تظاهرات خاطرنشان کردند که در سال جاری ۲۲ زن کشته شدند. آخرین مورد هفته گذشته و همزمان با رد لایحه ایجاد کمیته تحقیق در مورد پدیده قتل زنان در رژیم صهیونیستی روی داد.

رد این لایحه توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار وی و همسرش از پناهگاه زنان آسیب دیده در روز یکشنبه با مخالفت زنان حاضر در آن پناهگاه روبرو شد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که پس از این دیدار منتشر کرد اعلام نمود فقدان قوانین اجرایی و بازدارنده عادلانه و نیز مجازات کننده احساس می‌شود.

در واکنش به بیانیه نتانیاهو، موسسه مرتبط با وضعیت زنان در رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "نخست وزیر در نهایت چند دقیقه وقت خود را برای رسیدگی به همه گیری خشونت علیه زنان اختصاص داد. بیانیه نخست وزیر اثبات می‌کند که این مسئله در دستور کار وی قرار ندارد. او در حالی از کمبود‌ها سخن گفت که خودش هفته گذشته با ائتلاف پیشنهادی برای ایجاد کمیسیون تحقیق برای بررسی کمبود‌ها و نقایص در دفاع از زنان رای منفی داد. "

این موسسه با اعتراض به استفاده تبلیغاتی نخست وزیر و کابینه از زنان، از بی توجهی سیاستمداران به موضوع خشونت علیه زنان ابراز ناخرسندی کرد.

تظاهرکنندگان از دولت خواستند تا با پذیرش مسئولیت و پاسخگویی در ارتباط با این موضوع از خود رفع تکلیف نکرده و این موضوع را غیرسیاسی ندانند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *