بازدید سرزده رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزی اصفهان

22:09 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید سرزده رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزی اصفهان
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت سرزده از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزی استان اصفهان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان_ همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان که در روز دوشنبه ۱۵/۱۲/۱۴۰۱ انجام شد، حجت الاسلام علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت سرزده از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزی این استان بازدید نمود.

عبدللهی در این برنامه ضمن بررسی وضعیت زندانیان و نحوه برخورد زندانبانان با مدد جویان بر لزوم حفظ کرامت انسانی و برخورد با رفتار اسلامی تأکید و اظهار داشتند: یکی از شاخصه‌های اصلی زندان‌های جمهوری اسلامی حفظ حرمت و کرامت انسانی و توجه به کانون خانواده است چرا که تلاش می‌شود همواره صرف نظراز نوع محکومیت زندانیان، با راه اندازی و گسترش کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی یک اصلاح و بازپروری صورت گیرد تا زندانیان پس از اتمام دوران محکومیت خود با تغییردر رفتار و فراگیری حرفه‌ای که بتواند به معیشت آن‌ها کمک کند به کانون خانواده و جامعه بازگردند. 

این مسئول عالی قضائی همچنین با بیان این نکته که پیگیری امور زندانیان و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آن‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: یکی از کار‌های اساسی صورت گرفته برای تسریع در روند رسیدگی و کاهش هزینه‌ها و در نهایت کاهش چشمگیر آمار زندانیان بویژه در سال‌های اخیر ایجاد دادرسی الکترونیک بوده که در کوتاه نمودن زمان رسیدگی و تعیین تکلیف زندانیان نقش بسزایی داشته است.

گفتنی است در این سفر ایشان ضمن گفتگو با تعدادی از زندانیان دستورات لازم در خصوص پیگیری وضعیت آن‌ها و همچنین رفع نیازمندی‌ها و تسهیل در امر ملاقات خانواده‌ها با زندانیان را صادر نمود.

بازدید سرزده رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزیاصفهان

بازدید سرزده رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزیاصفهان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *