آزاده آل‌ایوب: آثار جشنواره‌ ۱۰۰ نگاهم نسبت به زندگی و دنیای اطرافم را عمیق‌تر کرد!

19:45 - 11 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۴۶۸
آزاده آل‌ایوب: آثار جشنواره‌ ۱۰۰ نگاهم نسبت به زندگی و دنیای اطرافم را عمیق‌تر کرد!
مجری برنامه‌های کودک و عضو هیئت انتخاب سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از ارزش توجه به نسل جدید و اختصاص بخش مخاطب کودک و نوجوان در این جشنواره گفت.

خبرگزاری میزان_ آزاده آل‌ایوب عضو هیئت انتخاب بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ درخصوص سطح آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در گفتگو با خبرگزاری میزان گفت: می‌توان گفت سطح آثاری که در جشنواره دیدم، غافلگیرکننده بود. گاهی اوقات بچه‌ها نقاشی ارسال می‌کنند و حدود ۹۰ درصد نقاشی‌های آن‌ها آماتور است و فقط خط خطی کرده‌اند، ولی این  آثار خط خطی نبودند، بلکه به آن‌ها فکر شده بود؛ در میان این فیلم‌ها، آثاری تازه، بکر و تماشایی دیدم که تجربه من را نسبت به زندگی و دنیای اطرافم عمیق‌تر کرد.


آل‌ایوب درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت: اهمیت برگزاری این جشنواره در حدی است که به بچه‌ها، مردم، کوچک و بزرگ و هر قشری انگیزه می‌دهد، اینکه  «من هستم» و همین خودباوری را در آن‌ها زیاد می‌کند و سبب می‌شود تا از یک‌جا نشستن دست بردارند و افکار، ذهن، ایده‌ها و استعدادهایشان را به نمایش بگذارند.  اینکه کسی هست که آن‌ها را ببیند، پس من می‌توانم، بلند می‌شوم و فیلم می‌سازم.


مجری باسابقه برنامه‌های کودک تلویزیون همچنین درباره اهمیت ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان گفت: این مساله به قدری مهم است که می‌تواند در نسل بعد تاثیرگذار باشد و فردای ما را بسازد؛ به هرحال دنیایی از افکار، ایده‌ها، سلیقه‌ها و خواسته‌های مردمی است که امروز نتوانستند به آن دست پیدا کنند، اما فردا با ساخت این فیلم‌ها و توجه به آنها، می‌توانیم نسل درخشانی را درنظر بگیریم که تمام آن خلا‌ها و شکاف‌ها و گسست‌هایی که میان نسل دیروز و امروز است، پر کنیم. با ساخت همین فیلم‌ها و گفتن همین حرف‌ها، حرف‌هایی که شنیده نمی‌شود، کودکانی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌شود، ولی زیرساخت فرهنگ فردای ما است، می‌توان امیدوار بود که پایه‌های این نسل به قدری محکم باشد که با هیچ زلزله‌ای آوار نشود. ما می‌توانیم با ساخت این فیلم‌ها به ثبات برسیم و دنیای بهتری از امروز را پیش رو داشته باشیم.  


آل‌ایوب با اشاره به مغفول ماندن تولید فیلم برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: گاهی در خانواده هم کودک و نوجوان را درنظر نمی‌گیرید و حتی آن‌ها را نمی‌بینید و نمی‌شناسید؛ زمانی که شما کودک و نوجوان را نشناسید به راحتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنید بنابراین نخست باید آن‌ها را بشناسید و مطمئن باشید با سرمایه‌گذاری روی آنها، با کمترین  زحمت، بهترین نتایج را به دست می‌آورید. به هر حال وقتی روی لوح کودک و نوجوان چیزی حک می‌کنیم، ماندگار می‌شود، ولی حک کردن روی قلب بزرگتر‌ها مانند حک روی آب است  بنابراین خمیر آن‌ها را که بسازیم دیگر نیازی نداریم که فردا با تلاش زیاد یک فرهنگ را جا بیندازیم.  


عضو هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ در ادامه درباره اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به این جشنواره گفت: این موضوع بسیار نویدبخش است و از این بابت بسیار خوشحال هستم که به مردم انگیزه می‌دهیم که بخش کودک و نوجوان را به صورت اختصاصی نگاه کنند و برایشان فیلم بسازند. ما پیش از این جشنواره کودک و نوجوان اصفهان را داشتیم، اما این بخش که در جشنواره فیلم ۱۰۰ اضافه شده برای فیلم‌هایی اختصاصا برای مخاطب کودک و نوجوان است. یعنی کار‌های کوتاه و موجز و اثرگذار. به هرحال از این بابت خیلی خوشحال هستم که این بخش اختصاصی برای کودک و نوجوان اضافه شده  و فیلمسازان هم وارد دنیای کودک و نوجوان می‌شوند، حرف‌هایشان را می‌شنوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *