وزیر کشور: دستگیری افراد مرتبط با مسمومیت و فلج شدن دانش‌آموزان را تکذیب می‌کنم

17:11 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۳۴۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: دستگیری افراد مرتبط با مسمومیت و فلج شدن دانش‌آموزان را تکذیب می‌کنم
وزیر کشور در رابطه با مسمویت دانش‌آموزان برخی مدارس گفت: تاکنون به عامل یا ماده خاصی نرسیده‌ایم همچنین در رابطه با اینکه یک ماجراجویی شخصی، داخلی و یا عوامل موثری از بیرون مدرسه بوده یا خیر فعلا نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم؛ دستگاه‌های اطلاعاتی در حال بررسی هستند.  

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی در سالن پیامبر اعظم ساختمان وزارت کشور، با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان برخی مدارس اظهار کرد: مسمومیت دانش‌آموزان موجب نگرانی مردم در چند استان شده بود که پس از جلسات قبلی، امروز جلسه کامل‌تری را با حضور وزیر علوم، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و استانداران استان‌های مربوطه جلسه وبیناری برگزار شد.  

وی افزود: ۹۰ درصد از آنچه تحت عنوان عارضه این حوادث مطرح شده بود، ناشی از عوامل خارجی نبود بلکه ناشی از اضطراب دانش آموزان از این اتفاق بود.  

وزیر کشور عنوان کرد: عوارض این اتفاقات عمدتا شامل سردرد، سرگیجه و سوزش گلو بود که دانش‌آموزان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و اکثر آن‌ها در همان ساعات اولیه بدون اینکه نیاز به درمان خاصی داشته باشند، مرخص شدند و تنها ۱۰ نفر که بیماری زمینه‌ای داشتند برای مراقبت بیشتر در مراکز درمانی نگه داشتند.  

وحیدی با اشاره به عوامل این‌ ماجرا گفت: تاکنون به عامل یا ماده خاصی نرسیده‌ایم همچنین در رابطه با اینکه یک ماجراجویی شخصی، داخلی و یا عوامل موثری از بیرون مدرسه بوده یا خیر فعلا نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم؛ دستگاه‌های اطلاعاتی در حال بررسی هستند.  

وی افزود: دشمنان که می‌خواستند کشور را با عملیات مختلف درگیر کنند، این بار نیز با این توطئه وارد صحنه شده‌اند، آن‌ها این بار با خباثت خود با روح و روان خانواده‌ها و دانش‌آموزان ما بازی کردند.  

وحیدی گفت: اخیرا برخی افراد درباره این اتفاق موضع گیری‌هایی می‌کنند که صحیح نیست و نباید هراس‌افکنی کنند.  

وزیر کشور عنوان کرد: با بسیج همه دستگاه‌ها کار در حال تعقیب است و وزیر آموزش در‌ میدان است و سازمان پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت نیز برای پیگیری این موضوع در تلاش هستند.  

وحیدی خاطرنشان کرد: تلاش برای تعطیلی مدارس که مورد نظر دشمنان خارجی است، نباید رخ دهد. خبر‌های مختلفی که در این باره داده می‌شود، کذب است، فلج شدن دانش آموزان یا دستگیری افراد را تکذیب می‌کنم.  

یوسف نوری نیز درباره این حادثه گفت: با دستور رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت امروز، مرجع‌ واحدی بین دستگاه‌ها برای پیگیری علت مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس به مسئولیت وزیر‌ کشور ایجاد و ساعتی قبل جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌ها تشکیل شد.  

وی افزود: بخش اعظم این موضوع، ناشی از ایجاد جو روانی در جامعه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده است.  

نوری تاکید کرد: رسانه‌های داخلی به عنوان یکی‌از ارکان تربیت باید تلاش کنند فضا را آرام کنند تا جریان تعلیم و تربیت را آنچنان که شایسته است پیش ببریم و عقب ماندگی دوران کرونا را برطرف کنیم.  

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان ایرانی دوستدار علم و‌ پرتلاش هستند و در ۵ المپیاد جهانی رتبه چهارم را کسب کرده‌اند و این حواشی نمی‌تواند ضربه‌ای به این روند وارد کند. بررسی این مشکل ادامه دارد.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *