رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گسترش بوکس در کشور برنامه اصلی فدراسیون‌نشین‌ها/ ضعف فنی فراموش نشود

11:11 - 03 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۰۳۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
فدراسیون بوکس در زمینه بسط و گسترش این رشته در سراسر کشور گام‌های مثبتی برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، المپیاد استعداد‌های برتر بوکس از روز پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و بوکسور‌های کمتر از ۱۵ سال از سراسر کشور به مصاف هم رفتند. این حرکت شایسته در فدراسیون بوکس در حالی اتفاق افتاد که بوکس ایران از زمان ریاست حسین ثوری چند گام مثبت دیگر برداشته است.

راه اندازی بوکس ایران در نیرو‌های مسلح، تلاش برای پیگیری اولیه در بوکس بانوان، شروع فعالیت این رشته در فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی و ... چند نمونه از فعالیت‌های تیم جدید مدیریتی فدراسیون بوده است.

به هر اندازه‌ که بوکس ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا ناکام بود، به همان اندازه در گسترش این رشته در سطح کشور موفق بوده و این برنامه‌ریزی می‌تواند با تزریق یک یا ۲ مربی خوب خارجی برای کار کردن روی تیم‌های پایه ادامه پیدا کند. در همین راستا فدراسیون بوکس مذاکره با یک مربی کوبایی را آغاز کرده و «پدرو سالگادو» مربی سه ستاره کوبایی قرار است به زودی برای قبول هدایت تیم‌های نوجوانان و جوانان وارد ایران شود.

بدون تردید به تیم جدید مدیریتی فدراسیون بوکس انتقاداتی وارد بوده و هست، اما فعالیت در زمینه بسط و گسترش بوکس یکی از اصول پرورش این رشته است که این روز‌ها در بوکس ایران توجه ویژه‌ای به این موضوع می‌شود.

در این بین بوکس ایران هنوز از نظر فنی و کیفیت بوکس شرایط ایده‌آلی ندارد و حضور مربی خوب خارجی می‌تواند یکی از راه‌های تغییر نگرش مشتزنان جوان کشورمان باشد. البته تیم ملی بزرگسالان هم به مدیریت و برنامه‌ریزی نیاز دارد تا دیگر شکست در میادین بین‌المللی به عادت تبدیل نشده و کسب تجربه بهانه کادر فنی نشود.

امید می‌رود با یک برنامه‌ریزی صحیح در تیم ملی بزرگسالان هم شاهد کسب نتیجه خوب این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال آینده و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *