تمامی پژوهش‌های در حوزه فرهنگ به جشنواره پژوهش فرهنگی سال راه می‌یابد

9:06 - 03 آذر 1397
کد خبر: ۴۶۹۹۵۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال گفت: بر اساس تغییرات ایجاد شده در جشنواره، تمامی پژوهش‌های کشور در حوزه فرهنگ به این دوره جشنواره راه می‌یابند.

تمامی پژوهش‌ها در حوزه فرهنگ به جشنواره پژوهش فرهنگی سال راه می‌یابدمحمد سلگی دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال در گفتگو با خبرنگار فرهنگی گفت: محور‌های پانزدهمین دوره جشنواره پژوهش فرهنگی سال،  متفاوت‌تر، عام‌تر و  گسترده‌تر از دوره‌های پیشین جشنواره خواهد بود.
وی با بیان اینکه این دوره جشنواره به لحاظ فرم و شکل اجرا دارای تفاوت‌های چشمگیری است، اظهار کرد: طی دو یا سه سال گذشته جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شده است و صرفا پروژه‌های پژوهشی مربوط به حوزه فرهنگ در دستگاه‌ها و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است در حالی که امسال این جشنواره به کل کشور اشاعه داده شده است.
دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال تاکید کرد: با ایجاد این تغییرات تمام محققان حوزه فرهنگ می‌توانند پژوهش‌هایشان را بدون وابستگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند.
وی با یادآوری  اینکه جشنواره پژوهش فرهنگی سال  در آغاز امر به شکل کشوری برگزار می‌شد و در چند دوره پیش بنا بر دلایلی محدود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، تصریح کرد: با راه‌یابی پژوهش‌های کشوری، جشنواره را به رویه اولیه خود بازگردانده‌ایم.
سلگی همچنین درباره دیگر برنامه‌های این دوره جشنواره تشریح کرد: اگر بتوانیم راه‌یابی پژوهش‌ها را به خارج از مرزهای کشور گسترده کنیم و پژوهش‌های فرهنگی را بخصوص با موضوع ایران و اسلام به جشنواره بیاوریم، گام مهمی در پانزدهمین دوره جشنواره پژوهش فرهنگی سال برداشته‌ایم. ما در این باره مشغول انجام اقداماتی هستیم که بخشی از آن مربوط به رای‌زنی‌ها و مذاکرات بخش فرهنگی است چراکه سعی داریم در صورت امکان این ایده در پانزدهمین دوره جشنواره به مرحله اجرا در آید.
وی درباره اینکه راه‌یابی پژوهش‌های خارجی به این دوره جشنواره پژوهش فرهنگی سال، بیان کرد: استفاده از پژوهش‌های محققان سایر کشورها در صورت مهیا بودن شرایط، در این دوره جشنواره انجام می‌شود اما اگر بنا بر دلایلی موفق به پیش بردن این طرح نشویم پذیرش پژوهش‌های محققان خارجی را در شانزدهمین دوره دنبال خواهیم کرد.
دبیر پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال درباره اینکه اولویت برای راه‌یابی پژوهش‌ها با چه کشورهایی است گفت: نخستین پژوهش‌های خارجی که به جشنواره می‌آیند، مربوط به مطالعات مربوط به ایران و اسلام خواهد بود که در کشورهای همسایه انجام شده است. کشورهایی مثل روسیه، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان و آسیای مرکزی اولویت‌ها هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *