ضرورت تبری از رهبران شرک و نفاق

17:52 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۵۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تبری امروز آن است که خطی که در برابر پرچم توحیدی ایستاده است را منکوب کنیم. امروز باید از آل سعود، رهبران شرک و نفاق تبری بجوییم. این افراد همان کسانی هستند که دست بیعت به صهیونیست می‌دهند و از پشت به مسلمانان خنجر می‌زنند.

ضرورت تبری از رهبران شرک و نفاقبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از  روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، "حجت الاسلام و المسلمین  هادی صادقی" با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت گفت: خداوند متعال درباره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) مطالب گوناگونی دارند که یکی از آن‌ها آیه شریفه "ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا" که در آن می‌فرماید؛ هرچه او دستور می‌دهد، گوش کنید و هرچه نهی می‌کند، دوری کنید. این بخش مهم مسلمانی است یعنی اگر کسی حرف رهبر دینش را نپذیرد، کفر ورزیده است.

وی افزود: از سوی دیگر خداوند در قرآن می‌فرماید؛ "فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ یُحَکِّمُوکَ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا" به پرودگارت سوگند، که ایمان (واقعى) نمى‌آورند مگر زمانى که در مشاجرات و نزاع‌هاى خود، تو را داور قرار دهند و در دل خود هیچ‌گونه احساس ناراحتى از قضاوت تو نداشته باشند (و در برابر داورى تو) کاملًا تسلیم باشند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: این آیه بدین معناست که پیامبر (ص) مایه رفع اختلافات امت است و در هر کجا اختلافی وجود داشت باید به او رجوع شود و از رسول اطاعت کنند و بپذیرند و در درون جان خود به آن اعتقاد داشته باشند.

وی افزود: در برابر حکمی که رسول می‌کند، افراد نباید در درون خود ناراحتی حس نکنند و تسلیم تمام عیار (در ظاهر و باطن) باشند. اما سوال می‌شود در هفته وحدت به چه صورتی وحدت بورزیم؟ خداوند راه آن را در این آیه مشخص کرده است.

وی افزود: یکی از نمونه‌های اقدام عملی جمهوری اسلامی ایران در بحث وحدت بین مسلمانان، فعالیت و حمایت‌هایی است که در سنوات اخیر از مسلمانان منطقه غرب آسیا انجام می‌دهد و همانگونه که از شیعیان عراق حمایت می‌کند، از سنی‌ها نیز حمایت می‌کند. در سوریه به گونه‌ای عمل کرده است که مردم این کشور را بدون توجه به مذهب از چنگال داعش نجات داده است. از سنی‌های فلسطین حمایت کرده و به برکت حمایت‌های سیاسی، علمی و فن آورانه جمهوری اسلامی است که غزه می‌تواند دو روزه اسراییل را زمین گیر و تسلیم کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این حمایت ها، نشانه‌های عملی وحدت در جهان اسلام است. وحدت باید به گونه‌ای ترسیم شود که آن خطی که مقام معظم رهبری در حمایت از جهان اسلام و تبری جستن از دشمنان تعیین می‌کند، اجرایی شود. اگر می‌گوییم تولی و تبری جزو اصول پایه و مهم دینی است، اما تبری جستن از دشمنان اهل بیت (ع) بدین معنا نیست که حرکات وحدت شکن انجام گیرد.

وی افزود: تبری امروز آن است که خطی که در برابر پرچم توحیدی ایستاده است را منکوب کنیم. امروز باید از آل سعود، رهبران شرک و نفاق تبری بجوییم. این افراد همان کسانی هستند که دست بیعت به صهیونیست می‌دهند و از پشت به مسلمانان خنجر می‌زنند. این افراد شایسته تبری جستن هستند. اما هرگز این بدان معنا نیست که تبری جستن از دشمنان اهل بیت (ع) در طول تاریخ را فراموش کرد. اما اگر تبری از دشمن امروزین اهل بیت (ع) نکنیم؛ تبری واقعی نکرده ایم.

"حجت الاسلام والمسلمین صادقی" گفت: تولی نیز متفاوت است و نمی‌توان گفت: فقط تابع اهل بیت (ع) هستیم و باید رهبر امروز اسلام را حمایت کرد. اگر کسی از رهبری امروز حمایت سیاسی نکند و او را تنها بگذارد، تولی درستی به اهل بیت (ع) پیدا نکرده است. امروز اگر، ولی عصر (عج) نیز حضور داشتند مطمئناً از صهیونیست و آمریکا تبری می‌جستند و در برابر توطئه‌هایی که در برابر مظلومان می‌کنند؛ ایستادگی می‌کردند. زیرا امام زمان (عج) برای مبارزه با ظلم و بی عدالتی که در عالم انجام می‌شود، ظهور خواهند کرد. رهبری نیز امروز در سطح کوچکتری همان کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: تولی امروزین ما با رعایت اصول وحدت اسلامی این است که همگی شیعه و سنی پشت رهبر اسلامی بایستند و تبری این است که از دشمنان خط ولایت الهیه تبری بجویند. این به معنای تولی و تبری با حفظ وحدت است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: در حقیقت این همان کاری است که پیامبر (ص) بعنوان اولین کار پس از هجرت برای وحدت مسلمانان با وجود اختلافات فکری و روشی انجام داد. سیره پیامبر (ص) وحدت بود و همین سیره را امام خمینی (ره) پایه گذاری کرد و رهبری نیز به آن ادامه می‌دهند و وظیفه ماست که تولی و تبری را اینگونه نشان بدهیم. تولی و تبری باید با روشنگری و با سبک امروزی انجام گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *