۴.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی در مراحل ترخیص و تامین ارز قرار دارد

15:01 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۵۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد‌کشاورزی گفت: به‌رغم تحریم‌های موجود برای تامین کالا‌های اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد و هم اکنون ۴.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی در بنادر در حال ترخیص و یا در مرحله تامین ارز قرار دارد.

۴.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی در مراحل ترخیص و یا تامین ارز قرار داردبه گزارش گروه اقتصاد ، علی اکبر مهرفرد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برغم تحریم‌های موجود برای تامین کالا‌های اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد و هم اکنون ۴.۵ میلیون تن کالا‌های اساسی در بنادر در حال ترخیص و یا در مرحله تامین ارز قرار دارد، اظهار کرد: در تامین این کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور نسبت به سال‌های گذشته ۱۰درصد نیز جلوتر هستیم.

وی افزود: بنابراین هیچ نگرانی برای واردات و تامین این محصولات نداریم و نخواهیم داشت.

مهرفرد با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد ادامه داد: در حال حاضر انبار‌های کشور از کالا‌های اساسی پر می‌باشد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی با یک‌هزار میلیارد تومان غرامت پرداختی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی سنخیتی ندارد ادامه داد: امیدوارم نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی کمک کنند تا بتوانیم در همترازی ارقام این دو بخش اقدامات اساسی صورت پذیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *