۶۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های انباشته را پرداخت کردیم/ تعداد مراکز طرف قرارداد با شهر سالم افزایش یافته است

13:08 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۴۶۲
مدیرعامل شرکت شهر سالم در واکنش به شایعات درباره فسخ قرارداد‌های درمانی گفت: تعداد بیمارستان‌ها و مراکزی که قادر به ارائه خدمات درمانی به کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران هستند، در یکسال گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش داشته است.

۶۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های انباشته را پرداخت کردیم/ تعداد مراکز طرف قرارداد با شهر سالم افزایش یافته است

به گزارش گروه جامعه ، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم  گفت: وقتی بنده مجموعه شهر سالم را تحویل گرفتم با حدود ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی‌های انباشته مواجه شدم که این بدهی‌ها ارتباطات و قرارداد‌های همکاری ما را با بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد در آستانه لغو و تهدید قرار داده بود و ما نگران تداوم بهره‌مندی پرسنل و بازنشستگان شهرداری از خدمات درمانی بودیم.

وی افزود: ما باید برای حفظ جایگاه و منزلت مجموعه شهر سالم و البته به منظور حفظ احترام و کرامت پرسنل مدیریت شهری، بدهی‌های انباشته شده را پرداخت می‌کردیم؛ بنابراین در راستای اهمیت ایجاد رضایتمندی و ترمیم اعتماد‌هایی که بعضا در سال‌های اخیر خدشه‌دار شده بود، از طریق رایزنی با مدیران محترم ارشد شهرداری تهران و حمایت دلسوزانه و متعهدانه این عزیزان و نیز با استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از این بدهی‌ها را پرداخت کردیم تا خدمات‌رسانی به جمعیت هدف و تحت پوشش، متوقف نشود.

ایجاد شفافیت مالی

مدیرعامل شرکت شهر سالم تصریح کرد: برقراری شفافیت و سلامت مالی و اداری در شرکت شهر سالم به عنوان یکی از اولویت‌های ما در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا برخی اماکن و واحد‌های تحت پوشش کلینیک‌ها که قبلا با ارقام بسیار پایین اجاره داده می‌شد، بازپس‌گیری شد و این اماکن و واحد‌ها به صورت شفاف و قانونی و از طریق انتشار مزایدات و مناقصات در رسانه‌های رسمی کشور، با مبالغ اجاره مناسب واگذار گردید تا هم جایگاه و منزلت مجموعه احیا شود و هم افزایش چند برابری درآمد‌ها را به نفع شهر و شهروندان به دنبال داشته باشد.

چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا مطالب منتشر شده در برخی شبکه‌های مجازی و اجتماعی درباره لغو قرارداد بیشتر مراکز و بیمارستان‌های تهران با شرکت شهر سالم صحت دارد؟ اظهار داشت: نکته اول اینکه وقتی در این شایعه‌سازی از عبارت "بیشتر مراکز" استفاده کرده‌اند، به این معنا است که طبق این ادعا باید ۸۰۰ الی ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی، قراردادهایشان را با شرکت شهر سالم شهرداری تهران لغو کرده باشند، چراکه تقریبا هزار و ۷۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی با ما طرف قرارداد هستند؛ بنابراین مشخص است که شایعه‌سازان، یک یا چند مورد خاص را به "بیشتر مراکز" تعبیر کرده‌اند و از همین‌جا می‌توان به دروغ بودن اینگونه مطالب پی برد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: به کارکنان و بازنشستگان عزیز شهرداری اطمینان می‌دهیم که تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شهر سالم در یکسال گذشته نه‌تن‌ها کمتر نشده بلکه افزایش داشته است و در این مدت فقط یک بیمارستان در کلانشهر تهران قرارداد خود را با ما به طور یکجانبه و آنهم به خاطر تقاضای مازاد و خارج از قانون که از شهرداری منطقه خود داشت، لغو کرده است.

دعوت به اخلاق مداری و پرهیز از توهین

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که اگر این شایعات صحت داشت و مستند بود، قطعا در فضای رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شد و نه در یک یا چند کانال مجازی. ضمن اینکه وقتی شایعه‌سازان نمی‌توانند در متن شایعه خود بیش از دو یا سه جمله کوتاه بنویسند، نشان می‌دهد که یک یا چند نفر در پشت ماجرا به دنبال اهداف شخصی با ابزار تخریب هستند. این در حالی است که ما برای اثبات دروغ بودن این چند سطر شایعه، قادر به نگاشتن صد‌ها صفحه و نیز ساعت‌ها پاسخگویی در قالب مصاحبه و ارائه گزارشات مستند هستیم.

چوبینه با تاکید بر ضرورت اخلاق مداری گفت: در این فرصت، فعالان در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه منتشرکنندگان چنین مطالبی را به رعایت اصول اخلاقی که مورد تاکید دین مبین اسلام است، دعوت و توصیه می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم قبل از انتشار مطالب و محتوای خبری، اطلاعات موثق و کافی را از مراجع رسمی دریافت کنند تا محتوای منتشر شده از سوی آن‌ها عنوان "واهی" را همراه خود نداشته باشد و رنگ و بوی هجمه، تخریب و غرض ورزی ندهد.

وی با اشاره به افزایش تعاملات خود با کارکنان و بازنشستگان شهرداری اظهار داشت: جلسات متعددی با این عزیزان داشتم تا علاوه بر پیگیری و حل مشکلاتشان در حد اختیار و توان، درد دل‌ها و حرف‌های آن‌ها را بشنوم و نیز مطالب و مسائلی که مطرح کرده‌اند در کانون توجه ما قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *