بزرگداشت احمد نقیب‌زاده در هفته کتاب برگزار می‌شود

17:01 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۴۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرعامل خانه اندیشمندان از برگزاری مراسم نکوداشت احمد نقیب‌زاده، استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران امروز ۳۰ آبان در خانه اندیشمندان علوم انسانی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ، علی‌اصغر قاسمی درباره بزرگداشت احمد نقیب‌زاده گفت: یکی از فعالیت‌های خانه اندیشمندان برگزاری مراسم نکوداشت برای اساتید و پیشکسوتان علوم انسانی است چرا که بزرگداشت بزرگان علوم انسانی موجب می‌شود قدر آن‌ها را بیشتر بدانیم.

قاسمی افزود: این بزرگان، سرمایه‌های اصلی کشور هستند و اعتقاد داریم سرمایه انسانی مهم‌تر از سایر سرمایه‌ها در کشور است و می‌توانند ما را به سمت رشد و تعالی هدایت کنند.
وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های عصر علوم انسانی به منظور تجلیل از بزرگان این عرصه بیان کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که باید به علوم انسانی توجه بیشتری شود، زیرا این علوم راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه‌اند.
قاسمی در توضیح نامگذاری این نشست‌ها افزود: وجه تسمیه سلسله نشست‌های عصر علوم انسانی به دلیل برگزاری این مراسم در عصرها، انتخاب شده است.
مدیرعامل خانه اندیشمندان با اشاره به برگزاری هفته کتاب و بزرگداشت احمد نقیب‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه این استاد علوم انسانی نوشته‌های زیادی در حوزه علوم سیاسی داشته، تصمیم گرفتیم که در هفته کتاب مراسم تجلیل از وی را برگزار کنیم. این مراسم بهانه‌ای است تا اساتید همه خانواده علوم انسانی در کنار همدیگر جمع شوند و با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.
وی همچنین گفت: در این مراسم شاگردان نقیب‌زاده در دانشگاه تهران، داود فیرحی، نسرین مصفا، قاسم افتخاری، علی دهباشی و دیگر شاگردان وی سخنرانی خواهند کرد.
مراسم تجلیل از احمد نقیب‌زاده ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو برگزار خواهد شد.



بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *