صدور دستورات لازم در جهت رفع موانع کارگاه‌های حرفه‌آموزی در زندان مرکزی زنجان/ تاکید مدعی‎العموم بر استفاده از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال مددجویان

11:24 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۳۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان زنجان در راستای کاهش جمعیت کیفری و نرخ بازگشت مجدد محکومان به زندان، دستوراتی در جهت رفع موانع کارگاه‌های حرفه‌آموزی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان به صورت سرزده از کلیه‌ کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال مدجویان از جمله کارگاه‌های کفش دوزی، فرش و قالیبافی، صنایع دستی، لباس دوزی، پخت شیرمال، اتومکانیک، چوب بری و فروشگاه مواد غذایی مربوط به اردوگاه حرفه آموزی، زندان مرکزی و بنیاد تعاون بازدیدکرد.

وی همچنین در جریان وضعیت کارگاه‌ها و شرایط مددجویان فعال در این حوزه قرا گرفت و دستورات لازم را جهت رفع موانع و بهره برداری از حداکثر ظرفیت کارگاه‌های موجود صادر کرد.


دادستان مرکز استان زنجان با بیان اینکه هدف از ایجاد این کارگاه‌ها فراهم نمودن بستر حرفه آموزی و اشتغال برای کلیه‌ی مددجویان حائز شرایط قانونی و رفع بخشی از مشکلات خانواده مددجویان در تلاطم اقتصادی پیش آمده است، افزود: درآمد حاصل از اشتغال مددجویان بخشی از مایحتاج زندگی آنان تأمین خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این ناملایمات اقتصادی، بواسطه‌ی عدم حضور نان آور خانواده، برخی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ی مددجویان را تهدید می‌کند، لذا سریعاً جلسات متعددی برای موضوع چگونگی اشتغال مددجویان در دادسرای مرکز استان تشکیل شد و با اقدامات صورت گرفته تلاش می‌شود با فراهم نمودن زمینه‌ی اشتغال کلیه‌ی مددجویان حائز شرایط، مشکل اقتصادی خانواده‌ی زندانیان تا حدودی مرتفع و از بروز تبعات و آسیب‌های اجتماعی برای آنان جلوگیری شود و مددجویان بتوانند در کنار تحمل حبس و محکومیت، خانواده‌ی خود را نیز به لحاظ مالی تأمین کنند.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود با برگزاری کلاس‌های متعدد حرفه آموزی شرایطی فراهم گردد تا مددجویان علاوه بر اشتغال در داخل زندان، بتوانند بعد از آزادی نیز در رشته‌ی آموزش دیده مشغول فعالیت شوند و دغدغه‌ی پیدا کردن شغل نداشته باشند و به کمک آموزش‌های دریافتی و شرکت در کلاس‌های حرفه آموزی بتوانند بعد از آزادی شغل مناسبی را که در آن تجربه کسب کرده اند؛ آغاز کنند.

دادستان مرکز استان زنجان در این بازدید به مسئولین زندان و بنیاد تعاون زندانیان دستور داد تا در تمامی کارگاه‌ها به موضوع پرورش استاد کار از بین خود مددجویان نیز توجه ویژه شود و تلاش شود با بکارگیری مددجویان دارای حبس طولانی و آموزش و یادگیری آنان در کارگاه‌های داخل زندان زمینه برای آموزش مددجویان دیگر فراهم شود تا به دلیل اتمام محکومیت و آزادی مددجویان دارای حبس کوتاه، کارگاه‌ها بدون استاد کار باقی نمانند.

در این دیدار که کریمی مدیر کل امور زندان‌ها دادستان مرکز استان را همراهی می‌کرد از پروژه‌های در حال ساخت و نیز یکایک کارگاه‌ها در بخش مردان و نسوان بازدید و با مددجویان در حال آموزش و اشتغال ملاقات صورت گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *