کاهش موارد مالاریا در کشور از ۱۲۰ هزار مورد به ۵۷ مورد

9:46 - 30 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۳۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: موارد مالاریا در کشور از ۱۲۰ هزار مورد در سال ۲۰۰۰ به ۵۷ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

به گزارش گروه جامعه علیرضا رییسی در دیدار با معاون مدیرکل منطقه‌ای یونیسف و رییس دفتر یونیسف در ایران اظهار داشت: این توفیق بزرگی است که حاصل شده و همین موارد اندک مالاریا هم ناشی از هم مرز بودن با کشور‌های پاکستان و افغانستان است.

وی افزود: در بین سازمان‌های مهم بین المللی، یونیسف به دور از حواشی سیاسی تنها با نگاه برابری انسان‌ها و توجه به حقوق اولیه آن‌ها تاکنون همکاری‌های بسیاری خوبی با ایران داشته است که این همکاری نمونه بارزی از انجام مسئولیت‌های انسان دوستانه و بر اساس حقوق بشر فارغ از مسائل و حواشی سیاسی بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با افغانستان و پاکستان، بار سنگینی بر دوش ما قرار دارد و علاوه بر مراقبت از گسترش مالاریا باید مراقب بیماری‌هایی نظیر سل و اچ آی وی نیز، باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران استاندارد‌های بسیار سختگیرانه‌ای درباره نوع واکسن‌هایی که استفاده می‌کند دارد، تجربه همکاری خوبی در این زمینه برای تهیه واکسن با یونیسف داشته است.

رییسی افزود: اگرچه ایران برای توسعه تولید داخلی واکسن تلاش می‌کند، اما برخی موارد مانند مساله ریشه کنی فلج اطفال یک موضوع جهانی است. خوشبختانه این بیماری در ایران حذف شده، ولی با نگاهی به وضعیت کشور‌های همسایه باید گفت: برای عمل به پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی نیاز به واکسن داریم.

وی تصریح کرد: ایران برای کنترل بیماری‌های منطقه و رسیدن به اهداف جهانی بار‌ها در دیدار با مسئولان بین المللی اعلام آمادگی کرده است تا بتوانیم به اهداف جهانی برسیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ایران در بسیاری از شاخص‌ها زودتر از موعد مقرر به اهداف پیش بینی شده سازمان بهداشت جهانی رسیده است، هر چند هنوز راضی به این وضعیت نیستیم و برنامه‌های متعددی برای پیشرفت بیشتر در حال انجام است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت نیز در مورد برنامه‌های مشترک یونیسف و ایران در حوزه سلامت روان کودکان اظهار داشت: بر اساس این همکاری‌ها برنامه مهارت‌های فرزندپروری برای والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و والدین دارای فرزندان ۱۲ تا ۱۷ سال، برنامه پیشگیری از کودک آزاری ادغام یافته در شبکه و برنامه سلامت روان مدارس با همکاری یونیسف در کشور در حال انجام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *