همایش بغض کودکان، در جستجوی عدالت برگزار شد

18:51 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۲۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش بغض کودکان، در جستجوی عدالت همزمان با روز جهانی کودک، با همکاری جنبش کودکان برای کودکان، گروه سفیران صلح و دوستی، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و با حضور جمعی از دانش آموزان، خانواده‌های کودکان آسیب دیده از تروریسم و فعالان صلح و حقوق کودک در مدرسه دخترانه شکوفه‌های انقلاب برگزار گردید.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، همایش بغض کودکان، در جستجوی عدالت همزمان با روز جهانی کودک، با همکاری جنبش کودکان برای کودکان، گروه سفیران صلح و دوستی، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و با حضور جمعی از دانش آموزان، خانواده‌های کودکان آسیب دیده از تروریسم و فعالان صلح و حقوق کودک در مدرسه دخترانه شکوفه‌های انقلاب برگزار گردید.

در ابتدای مراسم نادری مدیر مدرسه شکوفه‌های انقلاب ضمن خوش آمدگویی به مهمانان همایش، روز جهانی کودک را به دانش آموزان تبریک گفت و بیان داشت، از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و دیگر تشکل‌ها برای برگزاری مراسم روز جهانی کودک و بزرگداشت کودکان قربانی ترور تشکر می‌کنم، امیدوارم که کودکان و دانش آموزان پرچم دفاع از کودکان قربانی ترور برافراشته و برای گسترش صلح و آرامش در جهان فعالیت نمایند.

در ادامه منصوره کرمی نایب رئیس انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن تبریک روز جهانی کودک و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی کودکان آسیب دیده از تروریسم در سراسر جهان بیان داشت، امروز روز جهانی کودک است و ما برای دادخواهی کودکان قربانی ترور کنار هم جمع شده‌ایم، شاهد هستیم مردم بی‌گناه به ویژه کودکان در کشور‌های مختلف قربانی جنگ و ترور می‌شوند، سال‌ها در کشور ما نیز این جنایت‌ها صورت میگرفت، و بسیاری از کودکان و والدین و بستگانشان مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، بسیاری از کودکان آسیب دیده از تروریسم اعضای انجمن ما هستند.

انجمن دفاع از قربانیان ترور با همکاری جنبش کودکان برای کودکان هر ساله در روز جهانی کودک کنار هم جمع می‌شوند تا به همه کودکان قربانی ترور در جهان بگویند ما به دنبال حقوق از دست رفته شما هستیم. کرمی گفت، ما درد و رنج شما کودکان قربانی ترور را درک می‌کنیم چرا که خود نیز روزی در کودکی چنین حوادثی را تجربه کرده ایم.

همچنین حق پناهی، جانباز ترور به نمایندگی از فرزندان ناشنوای شهید ترور سعیدی بیانیه‌ای با عنوان "بغض کودکان، در جستجوی عدالت" را قرائت نمود، در بخشی از این بیانیه آمده است؛ شهید یحیی سعیدی، پدری مهربان، طبیبی دلسوز و انسانی خدمتگزار برای محرومان در کشور ایران بود، و بسیاری از دانش آموزان بی‌بضاعت این محله را خیرین، مسئولان مساجد و جمعیت هلال احمر جهت درمان رایگان به وی معرفی می‌نمودند، و حتی برای برخی از آن‌ها که احتیاج بیشتری داشتند، دارو نیز تهیه می‌نمود و در روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته به روستای امرآباد در شهر زادگاهش اراک می‌رفت و خدمات رایگان برای نیازمندان آن روستا داشت.

بنا بر اسناد و مدارک منتشره، ترور شهید سعیدی را گروه تروریستی مجاهدین خلق با همکاری دیکتاتور سابق عراق صدام حسین انجام داده و با وقاحت تمام مسئولیت آن را نیز بر عهده گرفته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، همچنان شاهدیم فرصت‌های زندگی برای کودکان با خشونت و افراط‌گرایی بدخواهان از بین می‌رود و سازمان‌های بین المللی جز اظهار تاسف و کمک‌هایی در برخی از امور در توقف چنین وضعیتی توفیق نداشته و همچنان شاهد گسترش ترس و وحشت دائمی برای کودکان در جهان هستیم.

طیبه محمد، موسس و مدیر گروه سفیران صلح و دوستى در این مراسم بیان داشت، شاید از ترور و جنگ سخن گفتن برای کودکان صحیح نباشد، اما در روزگاری هستیم که آگاهی لازمه زندگی است، من این سوال را از شما دانش آموزان دارم که خشونت چیست؟ و پیشگیری از خشونت و افراط گری به چه معناست؟ خشونت به تعداد انسان‌های دنیا معنا دارد. جنگ و ترور یکی از انواع خشونت است، و یادگیری و آموزش یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از خشونت می‌باشد.

محمد بیان داشت، شهید سعیدی انسانی نیکو سرشت بود که خدمت به خلق برایش اولویت داشت و آنچه از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد تا انسانی را از درد و رنج برهاند، او آموزش دیده بود که اولویت انسان بودن است، و آن‌هایی هم که او را ترور کردند آموزش دیده بودند برای نابودی انسانیت،سعیدی راهی را انتخاب کرد که اینک بعد از گذشت چندین دهه همچنان نامش گرامی و یادش محترم است، ما در ایران سعیدی‌های زیادی داریم و آنچه از آن‌ها آموخته‌ایم صبر و شکیبایی است.

ایشان با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی بیان داشت، تروریسم تنها یک واژه نیست، یک تلخی واقعی است، یک نابودی نسل است، نمی‌دانم چرا در مقابل تروریست‌ها سکوت می‌شود، شاید اگر تمام مردم دنیا چشم خود را بر روی تلخی‌های این واژه مخرب آنهم علیه کودکان نمی‌بستند، دنیا جای بهتری برای زندگی بود.

وحید سلیمی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کودک و تشکر از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و مسئولین مدرسه شکوفه‌های انقلاب بیان داشت، یکی از اصول هفت‌گانه جمعیت هلال احمر که جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر را تشکیل داده اصل داوطلبی است.

یکی از جامعه‌هایی که صادقانه و داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند پزشکان هستند، ایشان ضمن قدردانی از جامعه پزشکان بیان داشت، یحیی سعیدی داوطلب دندانپزشکی بود که با جمعیت هلال احمر همکاری بسیار نزدیک داشت و در اوایل دهه ۶۰ خیلی از بیمارانی که به جمعیت مراجعه می‌کردند را به صورت رایگان درمان می‌نمود. ما امروز اینجا هستیم تا از زحمات این شهید بزرگوار تقدیر و تشکر و چنین انسان‌هایی را به نسل جدید معرفی نمائیم.

در پایان این مراسم آسا آریانی یکی از دانش آموزان مدرسه شکوفه‌های انقلاب، بیانیه یونیسف به مناسبت روز جهانی کودک را قرائت نمود، در بخشی از این بیانیه آمده است؛ هنگامی که از حقوق کودکان حفاظت می‌کنیم، تنها از رنج کشیدن آن‌ها پیشگیری نمی‌کنیم، تنها زندگی شان را حفظ نمی‌کنیم، بلکه از آینده مشترک خود حفاظت می‌نماییم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *