دانشکده محیط بانی تشکیل می‌شود

15:58 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۲۳۰
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانشکده محیط زیست از این جهت که یک مرکز تخصصی آموزش محیط بانی وجود ندارد به دانشکده تخصصی آموزش محیط بانی تبدیل می‌شود.

دانشکده محیط بانی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، عیسی کلانتری در حاشیه نشست خبری حمایت از محیط بانان در جمع خبرنگاران گفت: محیط بانان افرادی زحمت کشی هستند که خواسته آن‌ها تصویب لایحه حمایت از محیط بانان است. این لایحه منتظر آمدن به صحن مجلس است و امیدوارم  که قبل از اینکه مجلس وارد بودجه بندی شود این لایحه تصویب شود.

وی در ادامه گفت: محیط بانی یک کار تخصصی است و ما حدود ۵۰ مرکز آموزش محیط زیست داریم و خود سازمان محیط زیست هم یک موسسه محیط زیست دارد، ولی متاسفانه در هیچ کدام یک از این مراکز محیط بانی آموزش داده نمی‌شود درصورت که محیط بانان باید مسائل حقوقی اجتماعی انتظامی و نظامی و فنی مثل جانور شناسی، قارچ شناسی، زمین شناسی را باید بدانند.

کلانتری گفت :در گذشته محیط بانان بدون هیچ آموزش خاصی استخدام می‌شدند. به همین دلیل قرار شد دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانان تبدیل شود؛ و افراد وارد شده در قالب کاردانی و کارشناسی در دانشکده‌ها آموزش ببینند و سپس به عنوان کارآموز روانه پاسگاه‌ها شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: این افراد ۱۸ روز کار می‌کنند و ۱۲ روز استراحت می‌کنند یعنی حدود ۴۰۰ ساعت در ماه فعالیت می‌کنند، ولی دریافتی آن‌ها بسیار کم است.

وی در ادامه درپاسخ به سوالی که قرار است حفاظت از حیات وحش به جهاد کشاورزی  واگذار شود گفت: این امر ۳۰ سال است که در حوزه وزارت خارجه است و الان دولت تصمیم گرفته که تنوع ژنتیکی در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده شود و آن‌ها از آن حفاظت کنند. چون کل مناطق حفاظت شده سازمان ۱۷ میلیون هکتار است و حدود یک صد میلیون هکتار آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و قاعدتا کارشناسان جهاد کشاورزی بهتر می‌توانند از تنوع ژنتیکی حفاظت کنند. جهاد کشاورزی سه بانک ژن تخصصی دارد در صورتی که محیط زیست  یک بانک ژن هم ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *