موج انتقادات از ناکارآمدی مسئولان آمریکایی در مواجهه با آتش سوزی کالیفرنیا؛ نارضایتی مردم آمریکا از مقام‎های دولتی و محلی بالا گرفت

14:08 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۱۶۰
آتش سوزی گسترده اخیر در کالیفرنیا که تاکنون سبب کشته شدن ۷۹ نفر و مفقود شدن ۱۳۰۰ نفر شده است، همچنان ادامه دارد.
به گزارش گروه بین الملل ، آتش سوزی گسترده اخیر در کالیفرنیا که تاکنون سبب کشته شدن ۷۹ نفر و مفقود شدن ۱۳۰۰ نفر شده است، همچنان ادامه دارد.

این آتش سوزی که به ادعای مقامات ایالت کالیفرنیا در تاریخ این ایالت بی سابقه بوده، ویرانی‌های بسیاری را به بار آورده است. ده هزار تن از مردم به دلیل این آتش سوزی آواره شده‏‎اند و ۱۴۰۳۳ ساختمان در این آتش سوزی که تا ۵۵ هزار هکتار گسترش یافت، تخریب شدند.
 
 
 ادامه انتقادات از ناکارآمدی مسئولان در مواجهه با آتش سوزی در کالیفرنیا

نکته قابل توجه در این حادثه، انتقاداتی است که علاوه بر حادثه دیدگان این آتش سوزی‎ها، مسئولان مختلف متقابلا به یکدیگر وارد می‌کنند.
 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان بازدید از مناطق دچار حریق در ادامه انتقادات روز‌های اخیر خود، باز هم مدیریت جنگل‌های این ایالت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بزرگترین مشکل ما سوءمدیریت است.
 
 
 ادامه انتقادات از ناکارآمدی مسئولان در مواجهه با آتش سوزی در کالیفرنیا

در همین حال در جریان این بازدید شمار زیادی از معترضان در حالی که ماسک‌های تنفسی بر صورت داشتند پلاکارد‌هایی در اعتراض به رئیس جمهور آمریکا را حمل می‌کردند. بر این پلاکارد‌ها نوشته شده بود:" احمق، ما در قحطی هستیم. "
 

استخدام آتش نشانان توسط افراد ثروتمند از دیگر موضوعات جنجالی آتش سوزی اخیر است. گاردین در گزارشی با اشاره به این که افراد ثروتمند با استخدام آتش نشانان در امر اطفا حریق خلل ایجاد می‌کنند، به اعتراضات مردم در این باره پرداخت.
 
 
 ادامه انتقادات از ناکارآمدی مسئولان در مواجهه با آتش سوزی در کالیفرنیا
 
معضل فرسودگی امکانات ادارات آتش نشانی در مواجهه با این آتش سوزی گسترده و ویرانگر، شکاف اجتماعی و طبقاتی این ایالت را بیش از پیش مشخص کرد. در حالی که برخی از ساکنان برای حفظ خانه و دارایی‌های خود شخصا اقدام می‌کنند، افراد مشهور ساکن این مناطق با استخدام آتش نشانان و پرداخت پول بیشتر از املاک خود محافظت می‌کنند.

هرج و مرج و ناتوانی مقامات در خبررسانی و تخلیه مناطق دچار حریق از دیگر موضوعات مورد انتقاد مردم بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *