جای خالی سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌های مترو و بوستان‌ها

13:35 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۱۵۲
عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به فقدان سرویس‌های بهداشتی در مترو و بوستان‌های شهر انتقاد کرد.

جای خالی سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌های مترو و بوستان‌ها

به گزارش گروه جامعه محمود میرلوحی در تذکرات پیش از دستور صد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: امیدوارم اختلاف‌های مذاهب کاهش پیدا کند و همدلی برای حل مشکلات جهان اسلام اتفاق بیفتد.

وی ضمن تشکر از خدمات و زحمات سید محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران گفت: تذکر بنده درباره ۱۹ نوامبر، روز جهانی توالت است، از سال ۲۰۰۱ سرویس‌های بهداشتی در دنیا از مرحله سیستم رفاهی و نیاز‌های اولیه بهداشتی استفاده می‌شود و کشور سنگاپور تا امروز ۱۵ اجلاس با این نگاه داشته است و وقتی به مسئله نیاز‌های جامعه توجه می‌شود، می‌توان در حوزه گردشگری و توریست موفقیت‌های بیشتری داشت.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بنده فکر می‌کنم باید به‌طور جدی به این موضوع نگاه کرد. سرویس‌های بهداشتی جزئی از نیاز‌های شهر محسوب می‌شود، اما در جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور اول هستیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب یکی از رویکرد‌های توسعه عدالت در سطح کشور اتفاق افتاده است و در حال حاضر نیز باید به این موضوع توجه کنیم. ۴.۵ میلیارد جمعیت دنیا از سرویس‌های بهداشتی نامناسب استفاده می‌کنند و ۱.۸ میلیارد نفر نیز از آب فاضلاب استفاده می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ۸۹۲ میلیون نفر نیز از سرویس‌های بهداشتی باز استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: هر انسانی باید تا سال ۲۰۳۰ به توالت بهداشتی دسترسی داشته باشد. شهرداری نیز در این خصوص زحمات زیادی کشیده است و تاکنون ۱۳۶۵ سرویس بهداشتی و ۹۴۳۷ چشمه بهداشتی ساخته است.

میرلوحی گفت: بنده ۲۰ سال پیش این موضوع را دنبال کردم، چرا باید وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین راهی ما به این‌گونه باشد؟ چرا در مترو و پارک‌های ما سرویس‌های بهداشتی وجود ندارد؟ چرا مساجد ما فقط چند ساعت در طول روز باز هستند؟ باید در این موارد از جنبه گردشگری و زیباشناسی شهر توجه بیشتری کرد.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *