موافقت مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاع

10:00 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۹۱۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیرو‌های مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح موافقت کردند.

موافقت مجلس با تشکیل سازمان صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاعبه گزارش گروه سیاسی ، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان صنایع دریایی نیرو‌های مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۲ لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیرو‌های مسلح این سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد و به صورت شرکت دولتی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اداره می‌گردد.

در تبصره یک این ماده آمده است که امور استخدامی هر یک از کارکنان سازمان تا تصویب قانون اداری استخدامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، حسب مورد، تابع مقررات استخدامی مربوط در نیرو‌های مسلح خواهد بود.

در تبصره ۲ این ماده؛ صورت‌های مالی سازمان با ضوابط سازمان حسابرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رسیدگی می‌شود.

در تبصره ۳ این ماده آمده است که انجام معاملات در مورد محصولات نظامی اعم از کالا یا خدمات تابع مقررات برگزاری مناقصات نیرو‌های مسلح است. تشخیص محصولات نظامی با پیشنهاد رئیس سازمان و تائید وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است.

در تبصره ۴ این ماده؛ سازمان در مواردی که در این قانون و یا اساسنامه مقررات خاصی پیش بینی نشده است، تابع قوانین و مقررات عمومی کشور خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *