بازگشت کارت سوخت به روند سوخت‌گیری/ کارت بانکی جایگزین کارت سوخت می‌شود؟

8:55 - 29 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۹۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رشد بی رویه مصرف بنزین در ماه‌های گذشته سبب بازگشت کارت سوخت به روند سوخت گیری شد و در این راستا مالکان خودرو‌هایی که کارت سوخت ندارند تا تاریخ ۲۴ آذر ماه با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا پورتال شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی نسبت به ثبت نام کارت جدید خود اقدام کنند.
کارت سوختبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بنزین و رشد بی رویه مصرف آن در ماه‌های گذشته پای ثابت صحبت مسئولین نفتی و رسانه‌ها بود تا برای این مسئله مهم تصمیم گیری واحدی صورت گیرد.
 
در این راستا پیشنهادات و راهکار‌های مختلفی از سوی کارشناسان ارائه شده که گزینه اصلی آن‌ها استفاده مجدد از کارت سوخت و بازگرداندن آن به چرخه مصرف بود.

استارت استفاده از کارت سوخت از زمستان سال گذشته از سوی زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر استفاده دوباره از کارت سوخت در هنگام سوخت گیری و مراجعه صاحبان خودرو و موتور سیکلت برای دریافت از کارت سوخت زده شد.

در ادامه این روند در تابستان سال جاری شاهد تغییر تجهیزات و لوازم جانبی جایگاه‌های سوخت بودیم که از آن زمان گمانه زنی‌هایی در خصوص آماده سازی زیرساخت‌های لازم در این باره صورت گرفت.

نوسانات نرخ ارز و قیمت پایین حامل‌های انرژی در مقایسه با کشور‌های همسایه، قاچاق این محصولات را افزایش داد که این عامل خود را در رشد مصرف بالای بنزین نشان داد، پس از آن بود که زنگنه وزیر نفت با اعلام رسمی افزایش قاچاق سوخت، استفاده مجدد از کارت سوخت را مطرح کرد.
 
بر همین اساس شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود و در همین راستا از مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند خواسته شده از روز شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *